طرز تهیه دسر برفی

دسر برفی که مربوط به کشور ترکیه می باشد و شباهت زیادی با باسلق ایرانی دارد و در تهیه آن نیز از پودر نارگیل استفاده می شود با ما همراه باشید.

دسر برفی

مواد لازم برای دسر برفی
شیر 1 لیتر
شیر اضافه (برای ترکیب با پودر کرم شانتی) 125 میلی لیتر
آرد 1 پیمانه
شکر 1 پیمانه
پودر کرم شانتی 1 بسته
نشاسته ذرت 1 قاشق غذاخوری
کره 125 گرم
وانیل 1 قاشق چایخوری
پودر نارگیل به مقدار لازم

طرز تهیه دسر برفی

برای تهیه دسر برفی، ابتدا در تابه ای آرد و نشاسته ذرت را همراه با کره روی حرارت قرار داده و تفت دهید تا خامی آرد گرفته شود.
پس از اینکه آرد و نشاسته ذرت کمی تفت داده شد، سپس 1 لیتر شیر به همراه 1 پیمانه شکر را به آن اضافه کنید. هم بزنید تا شکر کاملا حل شده و مخلوط به غلظت مورد نظر برسد. (حدود 10 الی 15 دقیقه زمان لازم است تا مخلوط غلیظی داشته باشید) پس از گذشت این مدت، وقتی می خواهید تابه را از روی حرارت بردارید، وانیل را نیز به مواد اضافه کنید.

در این مرحله پودر کرم شانتی را در 125 میلی لیتر شیر حل کرده و هم بزنید تا مخلوط آن ها، فرم خامه ای بگیرد. در ظرفی که می خواهید دسر برفی را در آن سرو کنید، یک لایه ضخیم پودر نارگیل بریزید. سپس نصف مواد دسر را روی پودر نارگیل ریخته و روی آن را با مخلوط پودر کرم شانتی و شیر، کاملا بپوشانید. مجددا روی مواد را پودر نارگیل ریخته و سطح دسر را با پودر نارگیل پوشش دهید.

ظرف حاوی دسر را برای مدت 8 الی 9 ساعت درون یخچال قرار دهید. پس از گذشت این زمان، دسر برفی شما آماده سرو می باشد. می توانید روی آن را به دلخواه تزئین کرده، برش بزنید و در ظرف مناسب سرو کنید. نوش جان

نکته کلیدی
کرم شانتی یک کرم ترکیه ای مشابه خامه فرم گرفته می باشد. پودر کرم شانتی را از لوازم قنادی ها تهیه کنید. این پودر را باید با شیر مخلوط کرده تا به فرم مورد نظر برسد. اما شما می توانید به جای ترکیب پودر کرم شانتی و شیر، از خامه قنادی فرم گرفته هم استفاده کنید. مزیتی که پودر کرم شانتی نسبت به خامه قنادی دارد این است که، کرم شانتی چربی کمتری داشته و در نتیجه تا حدودی رژیمی می باشد.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>