طرز تهیه خورش ترش سماق

خورش ترش سماق یکی از خوشمزه ترین خورش هایی است که تا به حال خورده اید و مربوط به استان مازندران می باشد و به طبع مزه ترشی دارد حتما امتحان کنید.

خورش ترش سماق

مواد لازم برای خورش ترش سماق به ازای هر نفر:

سینه مرغ 1 عدد
سبزی خورشت 15۰ گرم (اصل این غذا با سبزی مرغ ترش تهیه می‌شود، اما اگر به آن دسترسی ندارید از سبزی قورمه‌سبزی هم می‌توانید استفاده کنید)
پیاز 5 عدد
لوبیا قرمز یک سوم فنجان
آبغوره یک سوم فنجان
سماق 5 قاشق غذاخوری
غوره یک سوم فنجان
سیر 5 حبه
نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه خورش ترش سماق:

سیرها و پیازها را ریزریز خرد کنید و داخل روغن تفت دهید.
سینه‌ های مرغ، نصف مقدار سماق و نمک و فلفل را اضافه کنید و با حرارت ملایم به مدت ۱0 الی ۱5 دقیقه تفت دهید تا رنگ مرغ‌ ها تغییر کند.

پس از تغییر رنگ مرغ‌ ها می‌ توانید لوبیاها را به همراه مقداری آب اضافه کنید و حرارت شعله را زیاد کنید تا خورش شروع به جوشیدن کند. سپس حرارت شعله را کم کنید و به مدت ۲ ساعت اجازه بدهید مواد خورشت بپزد.
سبزی‌ ها را به صورت کاملا ریز خرد کنید و درون روغن به مدت ۱۰ دقیقه سرخ نمائید. سپس نیمی از سماق باقی‌مانده را به سبزی‌ های سرخ شده اضافه کنید و خوب مخلوط نمایید و بعد از روی حرارت بردارید.

سبزی‌ های تفت خورده را به همراه آبغوره و غوره‌ ها و مقدار باقی‌مانده سماق را به باقی مواد اضافه کنید. تمام مواد را به آرامی مخلوط کنید و با حرارت کم اجازه دهید خورشت جا بیفتد.

دقت کنید که با وجود ترش بودن سماق، اگر در مصرف آن زیاده‌روی کنید غذای شما تلخ خواهد شد. بنابراین اگر می‌خواهید غذای شما بیشتر از حالت عادی ترش شود، مقدار بیشتری آب‌‌غوره استفاده کنید و به هیچ وجه میزان مصرف سماق را افزایش ندهید.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>