طرز تهیه حلوا عربی

در طرز تهیه حلوا آنچه که بسیار اهمیت دارد، بو دادن آرد می باشد ( آرد را بر روی حرارت تفت می دهیم تا رنگ آن تغییر کند). تفاوت حلوای عربی با حلوایی که معمولا برای ما شناخته شده می باشد در وجود شیر خشک است که طعم بسیار خوشمزه و لذیذی را به آن می دهد.

حلوای عربی

مواد لازم حلوا عربی:


آرد: یک پیمانه
شیر خشک: یک پیمانه
شکر: دو پیمانه
کره یا روغن جامد: 200 گرم
آب: یک پیمانه
هل ساییده شده: نصف قاشق چایخوری
زعفران ساییده شده: یک چهارم قاشق چایخوری

طرز تهیه حلوا عربی:

برای پخت حلوا عربی ابتدا آب را به همراه شکر بر روی حرارت قرار دهید تا شربت حلوا آماده شود. وقتی شکر به خوبی حل گردید زعفران را اضافه نموده و پس از مدت کوتاهی از روی حرارت بردارید. حالا آرد را بر روی حرارت کم تفت دهید. تا رنگ آن تغییر کند. سپس آن را از الک عبور داده دوباره تفت دهید.

در این مرحله طرز تهیه حلوا عربی شیر خشک را اضافه نمایید و به تفت دادن ادامه دهید. ( هنگام اضافه کردن شیر خشک، آن را از الک عبور دهید). پس از ایجاد رنگ مورد نظرتان در آرد، هل را اضافه نموده و پس از تفت مختصری، روغن یا کره را اضافه نمایید و به هم زدن ادامه دهید تا آرد گلوله نگردد. وقتی روغن به خوبی با مواد دیگر یکدست گردید. شربت را کم کم به مواد اضافه نمایید و هم بزنید تا مواد گلوله نگردند.

پس از اضافه کردن شربت، به هم زدن ادامه دهید تا اینکه آب اضافی حلوا به خوبی تبخیر شود. سپس حلوا را در ظروف دلخواه خود قرار داده با سلیقه خود تزیین نمایید و پس از سرد شدن سرو نمایید.

امیدواریم حلوای عربی بسیار خوشمزه را در منزل تهیه نمایید و از طعم آن در کنار خانواده لذت ببرید.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>