طرز تهیه ترشی شلغم

ترشی شلغم یک ترشی بسیار خوش آب رنگ است که مثل نگین روی سفره شما می درخشد و به عنوان چاشنی کنار غذا بسیار می چسبد و بسیار خوش طعم می باشد.

ترشی شلغم

مواد لازم :

شلغم 1 کیلو
لبوی کوچک 1 عدد
سیر ورقه شده 3 حبه
سرکه سفید 1 فنجان
آب 3 فنجان
نمک 2 قاشق چایخوری
برگ بو 1 عدد

طرز تهیه :

برای تهیه ترشی شلغم ابتدا آب، نمک و برگ بو را در شیرجوش بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا به جوش بیاید. هم بزنید تا نمک کاملا حل شود. ظرف را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید کمی خنک شود. سپس سرکه را به آب اضافه کنید.

شلغم ها و لبو را پوست بکنید و خلالی خرد کنید. یک شیشه تمیز و بزرگ آماده کنید و شلغم ها، لبو و سیر خرد شده را داخل آن بریزید. سپس ترکیب آب و سرکه و برگ بو را روی شلغم ها بریزید تا روی آن ها را بپوشاند.

در شیشه را محکم ببندید و به مدت یک هفته در دمای اتاق، در جایی نسبتا خنک، قرار دهید تا ترشی آماده شود. رنگ لبو باعث قرمز شدن شلغم می شود و ترشی خوش طعم و خوش رنگی خواهید داشت.

نکته :

این ترشی را تا چندین هفته می توان در یخچال نگهداری کرد؛ اما شلغم ها به مرور زمان نرم می شوند و تردی اولیه خود را از دست می دهند. بنابراین بهتر است این ترشی را حداکثر تا 6 هفته مصرف کنید.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>