طرز تهیه بار هندوانه

بار هندوانه یک دسر ساده و در عین حال خیلی خوشمزه است که به راحتی می تونید برای مهمونیا از جمله شب یلدا اونو درست کنید و ازش لذت ببرید.

بار هندوانه

مواد لازم برای بار هندوانه
ویفر وانیلی گرد 300 گرم
کره 6 قاشق
آب هندوانه 5 پیمانه
آب لیمو ترش بزرگ 1/2 پیمانه
شکر 1/2 پیمانه
شیر پرچرب 1/2 پیمانه
ژلاتین 30 گرم
پودر قند 1/4 پیمانه
خامه 1/2 پیمانه

طرز تهیه بار هندوانه

فر را تا 175 درجه سلسیوس گرم کنید. یک قالب مستطیلی و یک فویل بزرگ حاضر کنید و درون قالب بیندازید به طوری که لبه های فویل بیرون باشد. ویفر وانیلی را به همراه کره و سه قاشق آب درون مخلوط کن بریزید و به مدت بسیار کمی مخلوط کنید. سپس مخلوط ویفر و کره را کف فویل پهن کنید. آن را به مدت 20 دقیقه در فر قرار دهید و سپس بیرون بیاورید و اجازه دهید تا خنک شود.

1 لیوان از آب هندوانه را کنار بگذارید و 3 لیوان باقی مانده را با آب لیمو ترش، شیر و شکر باهم خوب مخلوط کنید. در 1 لیوان آب هندوانه باقی مانده، ژلاتین را بریزید و هم بزنید. سپس آن را برای مدت 2 یا 3 دقیقه یک گوشه قرار دهید و سپس آن را در مایکروفر بگذارید تا ژلاتین در آب هندوانه کاملا حل شود.

حال مخلوط ژلاتین و هندوانه را به مخلوط هندوانه و شکرو شیر اضافه کنید و باهم خوب ترکیب کنید. حالا مایع هندوانه را روی ترد ویفری بریزید و آن را به مدت 2 تا 4 ساعت درون فریز قرار دهید تا کاملا سفت شود.

بعد از مدت سپری شده داخل فریزر دسر را داخل یخچال قرار دهید و سرو کنید. استفاده از خامه روی بار هندوانه اختیاری است. برای این کار خامه را از قبل مدتی در فریزر بگذارید تا خوب سرد شود. سپس آن را با همزن بزنید تا فرم بگید. وقتی فرم گرفت پودر قند را به آن اضافه کنید و مجددا هم بزنید. اما زیاد هم نزنید تا پف خامه نخوابد. خامه را روی بار بریزید و نوش جان کنید.

نکات تهیه بار هندوانه برای شب یلدا:
در مرحله دوم به جای مایکروفر میتوانید ظرف آب هندوانه و ژلاتین را روی آب در حال جوش قرار دهید.

غالبا در تهیه انواع کیک و شیرینی که نیاز به شیر دارند، بهتر است از شیر پرچرب استفاده کنید.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>