صحبت کودک درخواب

به نظر می رسد صحبت کودک درخواب امر غیر طبیعی به نظر می رسد و والدین درصدد حل کردن این مشکل بر می آیند با ما همراه باشید تا مشکل را برطرف کنیم.

صحبت کودک درخواب

رفع مشکل صحبت کودک درخواب با چند روش

چرخه سالم خواب
گنجاندن یک الگوی سالم برای خوابیدن در برنامه روزمره کودک حیاتی است تا مطمئن شوید که رشدکودک دچار مشکل نشده و در تمام دوران نوجوانی و پس از نوجوانیش هم ادامه پیدا کند. کودک باید زود به رختخواب برود و مدت زمان حداقل ۸ الی ۱۰ ساعت را در خواب به سر ببرد.

قبل از خواب از دادن مواد خوراکی کافئین‌دار و قندی به کودک اجتناب کنید
به منظور محدود کردن یا از بین بردن کامل تجدید انرژی کودک در زمان خواب شب‌هنگام از دادن هرگونه مواد خوراکی دارای کافئین یا مقادیر زیاد مواد قندی به کودک اجتناب کنید. این مواد خوراکی می‌توانند سطح انرژی کودک را افزایش داده و مانع از به خواب رفتن او در هنگام شب شوند. یک لیوان شیر ولرم انتخاب بهتری است از آن جهت که قبل از خواب به آرامش وتسکین جسم کودک کمک می‌کند.

برای جلوگیری از صحبت کودک درخوابسعی نکنید کودک را از خواب بیدار کنید
هنگامی که متوجه صحبت کردن کودک در خواب شدید برخلاف غریزه مادریتان سعی نکنید که او را از خواب بیدار کنید. حتی بدن کودک در این شرایط دستورالعمل‌های عادی خود را دنبال می‌کند. با ملایمت کودک را در رختخواب جابجا کنید تا آرام شود و بعد بخوابید. البته بیدار کردن کودک کار خطرناکی نیست هرچند ممکن است دوباره به خواب رفتنش را با دشواری مواجه کند.

در هنگام نگرانی کودک حمایتش کنید
اتفاقات کوچک و جزئی در زندگی کودکان می‌تواند سبب نگرانی آن‌ها شود. با کودکتان در مورد مواردی صحبت کنید که احتمال می‌دهید روی طرز رفتارش تاثیر منفی بگذارند و به او نشان دهید که در هر حال حمایتش می‌کنید. گفتگوی آزادانه و صمیمی با کودک می‌تواند او را از شر اضطراب و تنش‌های روحی نجات دهد و در مقابل به بهبود کیفیت خواب کودک منجر شود.

تشویق کودک به ورزش منظم برای جلوگیری از صحبت کودک درخواب
کودکانی که روزانه و به طور منظم ورزش می‌کنند روزشان را با خستگی به پایان می‌رسانند و در مقابل کیفیت خواب بهتری دارند. اطمینان حاصل کنید که کودک دلبندتان روزانه به طور منظم ورزش کند تا تمایل بیشتری به استراحت و خواب شبانه داشته باشد.

تخت کودک باید راحت باشد
یک تختخواب راحت خواب خوب و آرامی را به همراه می‌آورد. از لحاف و بالش‌هایی با کیفیت خوب برای تخت کودک استفاده کنید تا مطمئن شوید که جای خواب او راحت و دنج است. استفاده از لحاف‌های بادی و وجود تهویه مناسب جزو موارد مهمی هستند که سبب می‌شوند کودک در تختخوابش احساس رضایت داشته باشد.

تخت کودک صرفا باید برای خوابیدن او مورد استفاده قرار گیرد
یک اقدام مناسب در این رابطه جلوگیری از انجام سایر فعالیت‌ها روی تختخواب به جز خوابیدن است. این امر سبب می‌شود که کودک از تختخواب خود برای انجام هیچ فعالیت انرژی‌زا مثل بازی کردن و بالاپایین پریدن استفاده نکند. تختخواب صرفا محلی برای خوابیدن و استراحت کردن است.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>