درمان درد پا در کودک

بعد از شناسایی عوامل درد در پای فرزندتان باید به سراغ راهی روید تا عارضه را برطرف کنید . اگر درد بر اثر عامل غیرنگران کننده ای نسیت درمان درد پا در کودک آسان است.

درمان درد پا در کودک

علائم خطر پا درد در کودکان:
در اکثر موارد، علل پا درد در کودکان خوش خیم است. والدین باید در صورت بروز علائم ریز فورا کودک خود را نزد متخصص ببرند:

  • درد مداوم یکی از پاها در ساعات شب
  • درد تشدید شونده
  • تب و یا کاهش وزن
  • محدود شدن فعالیت‌های جسمانی

درمان پا درد در کودکان:
مهمترین نگرانی والدین، تسکین پا درد کودک است. در اکثر موارد می‌توان پا درد کودک را در منزل و به کمک مسکن، ورزش درمانی، و فیزیوتراپی درمان کرد. از روش‌های زیر برای کنترل درد استفاده می‌شود:

آروماتراپی برای کنترل پا درد کودک
روغن گیاهانی مانند بلسان بنفش هندی، اسطوخودوس، و بابونه خاصیت تسکین دهندگی و آرام بخشی دارند. بنابراین والدین می‌توانند این روغن‌ها را به وان آب گرم اضافه کنند. این کار به تسکین پا درد کمک می‌‌کند.

کمپرس گرم
گرما درمانی از طریق پدهای گرمایی و حمام آب گرم به تسکین درد و بهبود وضعیت پاها کمک می‌کند.

داروهای مسکن
مصرف برخی از داروهای مسکن مانند استامینوفن می‌تواند به تسکین پا درد کودک کمک کند. همان طور که در قسمت های قبل ذکر شد، در صورتی که درد پای کودک همراه با علائمی دیگر مانند تب یا کاهش وزن بروز پیدا کرد و یا به طور مرتب تشدید شد، لازم است هرچه سریع تر به پزشک متخصص مراجعه نمایید و با توجه به علت و بیماری احتمالی که موجب این درد در پای کودک شده، مراحل درمان را تحت نظر پزشک پیگیری نمایید.

نرمش پای کودکان با روغن های مختلف:
پاهای کودک را با روغن زیتون گرم هر شب ماساژ دهید. با این کار درد پای او کاهش می‌یابد.
استفاده از روغن خردل و حنا به نسبت 20 به 1. آنها را به خوبی گرم کرده و مخلوط کنید. پای کودک خود را با این مخلوط ماساژ دهید. این کار برای دردهای شدیدی که ممکن است با تب همراه باشند بسیار مؤثر است.

کفش مناسب:
کودک باید کفش مناسب بپوشد به خصوص در زمان بازی کردن یا زمانی که می‌خواهد مدت زیادی راه رفته یا بایستد.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>