خون ریزی لانه گزینی چیست؟

خون ریزی لانه گزینی شاید یکی از خوش ترین اتفاقاتی است که برای شما بیفتد زیرا حکایت از آن دارد که شما باردار هستید البته عجله نکنید و درست تشخیص دهید.

خون ریزی لانه گزینی

خونریزی لانه گزینی چیست؟
خونریزی لانه گزینی، نشانه اولیه بارداری است و زمانی اتفاق می افتد که یک تخم خودش را به آستر رحم متصل می کند تا شروع به رشد کند. این کاملا ً طبیعی است و به هیچ درمان پزشکی نیاز ندارد و یک سوم از زنان خونریزی را تجربه می کنند. مشکل این است که این اتفاق مانند دوره پریودی است و اغلب اشتباه گرفته می شود.

نشانه ها و علائم خونریزی لانه گزینی چیست؟
لکه یا ترشحات صورتی یا قهوه ای رنگ
گرفتگی شکم
نوسانات روحی
سردرد
نکته جالب این است که اغلب این نشانه ها می توانند علائم اولیه بارداری نیز باشند.این امکان وجود دارد که شما حدود روز 18 ام از دوره زمانی خود باشید، پس چگونه می دانید که آیا این خون ریزی لانه گزینی است یا شروع پریود شما؟

علائم همراه خونریزی لانه گزینی
تفاوت بین خونریزی لانه گزینی و دوره پریودی چیست؟
چند تفاوت اساسی بین خونریزی لانه گزینی و قاعدگی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند.

رنگ :در خونریزی لانه گزینی، ترشحات یا لکه معمولا صورتی روشن و یا تیره خواهد بود در حالی که خون پریودی رنگ روشن و قرمز دارد.

مدت زمان:زمانی که خونریزی لانه گزینی اتفاق می افتد که تخمک به رحم وصل شود، ممکن است به اندازه چند ساعت یا حداکثر 1-2 روز باقی بماند. رنگش روشن باقی خواهد ماند و احتمالا در طول این زمان قطع و وصل خواهد شد.

معمولا لخته خونی وجود ندارد ؛ اگر خون کم کم تیره شود و با حجمی بیشتر و 4-7 روز طول بکشد، این دوره پریود است.

زمان بندی :خونریزیی لانه گزینی در حدود 10 روز پس از تخمک گذاری اتفاق می افتد، در حالی که قاعدگی معمولا ً بعد از 14 روز اتفاق می افتد.

گرفتگی:این امکان وجود دارد که زمانی که تخمک به رحم متصل می شود، گرفتگی خفیفی را تجربه کنید، اما بسیار ضعیف خواهد بود اما گرفتگی عضلات ناشی از قاعدگی معمولا شدیدتر و قوی تر است.

خونریزی لانه گزینی یا پریود

خونریزی لانه گزینی با پریود چه فرقی دارد؟
آیا وقت هایی وجود دارد که من باید نگران خون ریزی لانه گزینی باشم؟
این نشانه اولیه بارداری معمولا دلیلی برای نگرانی نیست؛ کاملا طبیعی است و هیچ خطری برای نوزاد در حال رشد وجود ندارد با این حال، اگر شما علائمی مثل، درد شکم کم، تهوع، گیجی و استفراغ را دارید، باید به پزشک خود مراجعه کنید.

هنوز هم مطمئن نیستید؟

همانند بسیاری از نشانه های اولیه بارداری، تنها دلیل واقعی این است که شما در مسیر نزدیک شدن به پدر و مادر شدن هستید، این یک خط مهم در تست بارداری است.اگر فکر می کنید که خونریزی لانه گزینی دارید، توصیه این است که شما باید حداقل 3 روز تا انجام تست بارداری خانگی صبر کنید قبل از آن، احتمال کمی وجود دارد که هورمون بارداری کافی وجود داشته باشد تا نتیجه مثبتی به دست آید.

اگر بتوانید 5 روز صبر کنید، شانس بیشتری وجود دارد که دقیق تر باشد در این میان به دنبال علایم اولیه دیگری باشید.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>