خوراکی های ممنوعه در شیردهی

اگر شما هم در دوران شیردهی متوجه شدید که فرزندتان نسبت به شیر شما واکنش می دهد پس باید در مصرف خوراکی های ممنوعه تجدید نظر کنید. بله ما به شما می گوییم که رژیم غذایی شما همه و یا چند و یا یکی از خوراکی های ممنوعه را شامل می شود.

خوراکی های ممنوعه

سبزیجات
شاید باورش کمی سخت باشد که این سبزیجات جزو خوراکی های ممنوعه باشند .کلم، پیاز، سیر، کلم بروکلی، کلم بروکسل و شلغم ممکن است سبب نفخ و گریه شوند، گرچه شواهد ضعیفی برای این ادعا وجود دارد.

راه حل: برای 1 هفته این غذاها را از رژیم خود حذف کنید. اگر در مدت زمانی که خوردن آن‌ها را متوقف نموده‌اید علائم کودک شما بهبود یافت، تا زمانی که کمی بزرگ‌تر شود از خوردن آن‌ها اجتناب نمایید.

لبنیات و فرآورده های دامی
فرآورده‌های شیری گاو مانند شیر، پنیر، ماست و حتی کره و تخم مرغ در رژیم شما می‌تواند سبب واکنش‌های آلرژیک یا بی‌قراری در برخی نوزادان شود. اگرچه آلرژی در این موارد غیرمعمول است.

راه حل: اگر احساس می کنید نوزادتان نسبت به آثار محصولات لبنی در شیر شما حساس است، از علائم کودک خود یادداشت برداشته و به دکتر مراجعه کنید. او در مورد حذف فرآورده‌های لبنی از رژیم غذایی‌تان برای یک هفته یا بیشتر شما را راهنمایی می‌کند تا مشاهده کنید آیا علائم کودک شما بهبود یافته است یا خیر. او همچنین ممکن است در صورت حذف طولانی مدت محصولات لبنی مکمل‌هایی را به شما پیشنهاد دهد.

گیاهان دارویی
گیاهان دارویی گیاهانی هستند که به صورت طبیعی دارای خواص طبی می باشند. این گیاهان نظیر سوسنبر، رازیانه یا بابونه هستند. توجه کنید که گیاهان دارویی را نباید با داروهای گیاهی اشتباه گرفت.

خوردن گیاهان دارویی در چای اغلب خوب است. چای‌هایی بخورید که حاوی موادی باشند که در آشپزی استفاده می شوند، هم چون نعناع. از خوردن ترکیب انواع چای در یک کیسه خودداری نمایید زیرا ممکن است حاوی محتویاتی باشند که شما آن را نمی‌شناسید.

داروهای گیاهی اصلی ترین خوراکی های ممنوعه
داروهای گیاهی را با گیاهان دارویی اشتباه نگیرید!

از هیچ داروی گیاهی استفاده نکنید. اگرچه این داروها در داروخانه‌ها آزادانه در دسترس هستند اما اطمینان از بی خطر بودن آن برای نوزاد شما سخت است. اگر حس می‌کنید حالتان خوب نیست و به دارو نیاز دارید به پزشکتان مراجعه کنید.

غلات و حبوبات
گندم، سویا و جو دیگر مواد احتمالی حساسیت زا هستند که ممکن است در برخی کودکان سبب واکنش گردند.

راه حل: مشکلات حاصل از شیر گاو شایع‌ترند اما اگر گمان می‌کنید یکی از این غذاها سبب مشکل شده است برای 1 هفته آن ها را قطع کنید تا ببینید آیا نشانه‌های کودک شما بهبود می یابد؟

بادام زمینی
بادام‌زمینی یک حساسیت‌زای متداول است. پروتئین بادام‌زمینی ممکن است جذب جریان خون شما شده و به شیرتان انتقال یابد.

راه حل: خوردن بادام‌زمینی در زمان شیردهی بی خطر است اما در مورد بادام زمینی هم مانند هر غذای دیگری که ممکن است کودک شما را ناراحت کند عمل کنید. اگر شک کرده‌اید که بادام‌زمینی سبب ایجاد مشکل شده است آن‌ را مصرف نکنید تا ببینید آیا تفاوتی ایجاد می‌شود.

الکل
الکل با سرعت متفاوت وارد جریان خون شما و سپس شیرتان می‌شود که این سرعت به وزن شما و اینکه الکل را با غذا یا شکم خالی مصرف کرده اید بستگی دارد. میزان الکل در خون شما 30 تا 45 دقیقه پس از مصرف آن به بیش‌ترین حد ممکن می‌رسد. بهتر است در صورت امکان از خوردن الکل خودداری کنید

کافئین جز کوچکی از خوراکی های ممنوعه
کافئین در چای، قهوه، کولا، نوشیدنی‌های انرژی زا و شکلات وجود دارد. کافئین وارد شیر مادر می‌شود، اما در مقدار کم.

در مورد ارتباط کافئین و شیردهی هیچ راهنمای رسمی وجود ندارد. در واقع وجود کافئین در شیر شما ضرری برای کودکتان ندارد. اما اگر کودک شما بی‌قرار یا کج خلق است ممکن است بهتر باشد کافئین مصرفی خود را در همان سطح که برای زنان باردار سفارش می‌شود نگه‌ دارید. این مقدار 200 میلی‌گرم در روز است (حدود 2 لیوان قهوه فوری).

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>