خطرات کمالگرایی در کودکان

با شناسایی عواملی که باعث ایده آل خواهی در کودکان می شود باید هرچه زودتر به رفع این علل بپردازیم تا با خطرات کمالگرایی در کودکان مواجه نشویم.

خطرات کمالگرایی در کودکان

کمالگرایی در کودکان، باعث نمی‌شود که آنها به مراتب بالایی در زندگی خود برسند. در واقع، کمالگرایی می‌تواند دارای اثر برعکس روی نتیجه باشد. موارد زیر، نمونه‌هایی از مشکلاتی هستند که افراد ایده‌ آل گرا با آنها مواجه می‌شوند:

اضطراب ناشی از احتمال شکست و اشتباه، مانع از موفق شدن برخی از افراد کمال‌گرا می‌شود. ترس این افراد از شکست خوردن، آنها را از امتحان کردن چیزهای جدید منع می‌کند.
کودکان کمالگرا معمولا درد و پریشانی خود را پنهان می‌کنند. آنها ظاهر بیرونی خود را عالی نشان می‌دهند، در نتیجه، بسیاری از این کودکان در زمان بروز مشکلات در سکوت و به تنهایی رنج می‌کشند.
کمالگرایی ممکن است به بروز مشکلات ذهنی منجر شود. افراد کمالگرا ریسک بالاتری از ابتلا به افسردگی، اضطراب و دیگر بیماری‌های ذهنی را دارند.
کمالگرایی باعث بالا رفتن سطح استرس می‌شود. از آنجا که افراد کمالگرا از اشتباه کردن پرهیز می‌کنند، معمولا تحت استرس شدید قرار می‌گیرند و همه می‌دانیم که استرس بیش از حد می‌تواند به سلامت فیزیکی و احساسی فرد صدمه بزند.

خطرات کمالگرایی در کودکان و شناخت زمان مناسب درمان

مشکلات تحصیلی نیز یک علامت هشداردهنده‌ی دیگر هستند که کودک شما به کمک یک پزشک نیاز دارد. برای مثال، اگر کودک شما نمی‌تواند پروژه‌های خود را به اتمام برساند چرا که فکر می‌کند کار او به قدر کافی خوب نیست یا اگر با هر بار اشتباه کاغذهای خود را پاره می‌کند، مراجعه به پزشک الزامی به نظر می‌رسد.

اگر فکر می‌کنید که کودک شما کمالگراست، صحبت با پزشک او می‌تواند به شما کمک کند. نشانه‌هایی که مشاهده کرده اید را با پزشک به بحث گذاشته و به او بگویید که این مسئله چطور بر روی زندگی کودک شما اثر گذاشته است.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>