توانایی حرکت کودک یازده ماهه

منظور از توانایی حرکت کودک یازده ماهه این است که او باید برای راه افتادن و همچنین کنترل اشیایی که در دست می گیرد مهارت های کافی را بدست آورده باشد. در این پست بیشتر با این معقوله آشنا می شویم.

کودک یازده ماهه

نوزاد یازده ماهه قادر است به راحتی چهار دست و پا برود و با گرفتن از مبل و یا هر چیز دیگری, در اطراف راه برود. این نوزادان علاقه زیادی به مستقل شدن نشان می دهند به طوری که ممکن است بارها به تنهایی راه رفتن را امتحان کنند. حتی برخی از این کودکان سعی می کنند به تنهایی و بدون کمکی بایستند و برخی از آن ها در این آزمایش موفق شده و قادرند بر روی انگشتان پای خود برای مدت کوتاهی بایستند.

یکی از خصوصیت های بارز نوزاد یازده ماهه, بالا رفتن از هر بلندی است. این خصوصیت ناشی از علاقه ی شدید آن ها برای کشف اطراف خود می باشد. نوزاد یازده ماهه به سرعت از نرده ها بالا می رود و به همین دلیل باید به شدت مراقب او بود. به علاوه این نوزادان علاقه شدیدی به بازی کردن با کشوهای وسایل و کابینت ها دارند.

بنابراین باید والدین از ایمنی اتاق کودک و ایمن بودن این وسایل اطمینان حاصل کنند و در صورتی که وسایل شوینده, محصولات تمیز کننده و ضد عفونی کننده یا لوازم آرایشی درون آن ها نگهداری می کنند, از قفل بودن کابینت و کشوها مطمئن شوند. چرا که هر لحظه ممکن است نوزاد خود را به آن ها برساند.

مهارت های کودک یازده ماهه

از آن جایی که هماهنگی دست و پای کودک یازده ماهه بسیار بهبود یافته است, به راحتی می تواند با اسباب بازی های خود بازی کند. به عنوان مثال به راحتی می توان اجزای اسباب بازی را از یکدیگر جدا کرده و به یکدیگر بچسباند. همچنین اسباب بازی ها با سایزهای مختلف را درون یکدیگر جای می دهد و از این کار لذت می برد.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>