آموزش مهارت های زندگی به کودکان

آموزش مهارت های زندگی به کودکان بسیار مهم است زیرا از همین سنین کودکی است که یک فرد برای زندگی بدون وابستگی و مستقل آماده می شود.

آموزش مهارت های زندگی به کودکان

درک پول
اگر می‌خواهید به فرزندتان مهارتی را آموزش بدهید که باعث موفقیت و سربلندی او در بزرگ‌سالی شود؛ در مورد پول به او آموزش دهید.

یادگیری نحوه طبخ غذا
تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که غذای خانگی مصرف می‌کنند، افراد سالم‌تری هستند و مصرف کالری آن‌ها کمتر است. بنابراین با آموزش چگونگی طبخ غذا در خانه به فرزندان خود، می‌توانیم به آن‌ها در داشتن یک رژیم غذایی سالم در آینده کمک کنیم.

انجام وظایف روزمره و ضرورت آموزش مهارت های زندگی به کودکان
امروزه کارفرمایان در مورد افرادی که فارغ‌التحصیل شده‌اند و وارد بازار کار هستند شکایت دارند؛ زیرا از نظر آن‌ها این افراد برای انجام کوچک‌ترین کارها نیاز به دستورالعمل‌های گام‌به‌گام دارند.

آموزش نحوه برقراری ارتباط با افراد غریبه
بچه‌ها در جهان پیرامون خود با افرادغریبه زیادی مانند اساتید، مربیان، مشاوران، صاحب‌خانه، کارمندان فروشگاه‌ها، آرایشگران، پیشخدمت، مدیران و همکاران روبرو می‌شوند.

مدیریت زمان
افراد بالغ زیادی وجود دارند که میخواهند مهارت های ضروری زندگی را در رابطه با مدیریت زمان یاد بگیرند. اکثر بچه‌هایی که قبل از رفتن به مدرسه یاد گرفتند که زمان خود را مدیریت کنند، از موفقیت بیشتری در زندگی برخوردار هستند.

ایستادن روی پای خود
بزرگ‌سالان اغلب در موقعیت‌هایی قرار می‌گیرند که باید از خود حمایت کنند مانند درخواست کردن از مدیر برای دریافت حقوق بالاتر، اعتراض به رانندگان خاطی و همچنین اعتراض به پیشخدمتی که غذای مناسبی در نظر نگرفته می‌تواند جز این موارد باشد.

چگونگی مواجه با شکست
شکست خوردن سخت است و برای والدین دیدن شکست فرزند خود سخت‌تر است. از آن سخت‌تر در حاشیه نشستن و نگاه کردن به مشکلات و شکست‌های او است؛ اما یادمان باشد شکست،‌تجارب و درس‌های زیادی را در بردارد.

کار کردن در تابستان
اولین باری که یک فرد رزومه خود را برای کار می‌دهد با اهمیت سابقه کارآشنا می‌شود. نداشتن تجربه و سابقه کاری قطعا در اولین مصاحبه دردسرساز است.

آموزش شستشو و مرتب کردن لباس‌ها
برای بزرگ‌سالان شستشوی لباس‌ها جز مهارت های ضروری زندگی است. بهتر است کودکان خود را با شستشوی لباس‌ها و نحوه‌ی کار لباسشویی آشنا کنیم. شستن لباس‌ها زمان می‌برد و والدین نمی‌خواهند فرزندان‌شان به خاطر ندانستن تفاوت خشک‌کن و لباسشویی مورد تمسخر قرار بگیرند.

مراقبت از وسایل و ضرورت آموزش مهارت های زندگی به کودکان
یکی از آگاهی‌های مشترک در مورد سازمان‌دهی و نگهداری از وسایل این است که همه‌چیز را در جای مناسب خود قرار دهید. این کار به‌نوبه‌ی خود می‌تواند باعث موفق شدن افراد در کارها و امور شخصی شود.

آموزش نظافت منزل و مراقبت از آن
آموزش دادن به بچه‌ها در مورد تمییز کردن خانه و مراقبت از خانه یکی از بهترین مهارت های ضروری زندگی است. همین‌که از اهمیت تمییز نگه‌داشتن خانه برای آن‌ها بگوییم، درواقع ذهن آن‌ها را به‌خودی‌خود با این مسئله درگیر می‌کنیم.

آموزش نحوه مدیریت و استفاده از پول
به نظر می‌رسد خرید کردن کار آسانی باشد. آنچه در مورد خرید کردن درذهن افراد است، این است که به فروشگاه بروند و خرید کنند و بیرون بیایند. اما برای مهارت خرید خوب، لازم است پول خود را به‌خوبی مدیریت کنیم . آموزش صرفه‌جویی در برابر یک هدف، تعیین قیمت مناسب برای یک مورد و خرید معقول اجناسی که به حراج گذاشته‌شده‌اند، به درک اهمیت پول کمک می‌کند.

آموزش رانندگی ایمن و مراقبت مناسب از ماشین
حتی اگر یک نوجوان ماشین نداشته باشد؛ اما ایده خوب این است که او با اصول اولیه مالکیت مانند چگونگی گاز یا بنزین زدن، کارهایی که باید برای تعویض روغن انجام داد و همچنین پنچرگیری تایر خودرو آشنا شود.

یادگیری شنا
اکثر والدین به خصوص آن‌هایی که بیشتر وقت خود را اطراف استخر و آب سپری می‌کنند، شنا کردن را از جمله مهارت های ضروری زندگی و حیات فرزند خود می‌دانند. آموزش شنا علاوه بر دلایل مزایای بسیاری که دارد، می‌تواند بر طول عمر افراد تأثیر بسزایی بگذارد. بچه‌ها می‌توانند در ۱۸ماهگی شنا کردن را یاد بگیرند، ساده‌ترین روش برای یادگیری شنا شرکت در دوره‌های آموزشی است.

آموزش استفاده از نقشه برای یافتن مسیرهای رفت و آمد
همه کودکان در شهر زندگی نمی‌کنند ولی یادگیری مسیر رفت‌وآمد برای کودکان مفید است. والدین می‌توانند با دادن نقشه به دست کودک و آموزش دنبال کردن مسیر حمل‌ونقل به اوکمک کنند. شما به‌عنوان والدین کودک، می‌توانید در محله‌های امن شهر به کودک خود اجازه دهید که به تنهایی سوار اتوبوس شود.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>