هنر فارسی

اشتراک گذاری آموزش هنر و خلاقیت در خانه

اگر شما هم جزو آن دسته از بانوانی هستید که ورزشکار حرفه ای به حساب می آیید باید بگوییم حتی برای شما هم ورزش های ممنوعه بارداری وجود دارد پس مراقب باشید تا سلامت خود و جنینتان به خطر نیفتد.

ورزش های ممنوعه بارداری

مواظب باشید گرمتان نشود

مادرانی که پیش از بارداری ورزشکار بوده‌اند باید در ۳ ماهه اول بارداری بیشتر احتیاط کرده و در مورد ادامه فعالیت ورزشی خود حتما با پزشک و مامای خود مشورت کنند. ورزش به هیچ‌عنوان نباید باعث افزایش ضربان قلب، دمای بدن، تعریق زیاد و همچنین کاهش اکسیژن در بدن شود. افزایش ضربان قلب بیش از ۱۴۰ ضربه در دقیقه و افزایش دمای بدن طی ۶ هفته ابتدای بارداری رشد جنین را مختل می‌کند و باعث نقص هنگام تولد می‌شود. حواستان باشد تعریق زیاد باعث از دست رفتن آب بدن، افزایش دما و ریسک زایمان زودرس می‌شود.

ورزش های ممنوعه در بارداری

انجام ورزش‌های استقامتی و سنگین در این دوران ممنوع است. علاوه بر این، ورزش‌های رزمی، شیرجه زدن و اسب‌دوانی و مانند اینها به هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود. دوچرخه‌سواری برای بیشتر افراد مشکلی ایجاد نمی‌کند اما اگر در دوران بارداری جفت سرراهی داشته باشید، بهتر است این ورزش را انجام ندهید زیرا تکان خوردن شکم باعث خونریزی خواهد شد.

همچنین با گذشت زمان و بالا رفتن ماه‌های بارداری به‌خصوص ۳ ماهه سوم که حفظ تعادل کار مشکلی است، دوچرخه‌سواری توصیه نمی‌شود. مناسب‌ترین ورزش برای تمام خانم‌های باردار که در این دوران مشکل مامایی ندارند، پیاده‌روی است. البته شدت و مدت این فعالیت براساس نیاز خانم‌ها متفاوت است. پیاده‌روی فعالیتی آسان برای تمامی کسانی است که تا به حال ورزش نکرده‌اند و همچنین جایگزین مناسبی برای افرادی است که قبلا ورزشکار بوده‌اند

. قبل از شروع هر تمرین ورزشی بهتر است با چرخاندن بازوها و مچ پاها و انجام حرکات کششی در ناحیه عضلات پا، بدن خود را گرم کنید و بعد از انجام پیاده‌روی نیز برای ۵ دقیقه حرکات کششی انجام دهید. فراموش نکنید که حتما برای ورزش کردن فضایی را انتخاب کنید که حداقل آلودگی هوا را داشته باشد.

ارسال نظر