شنا در بارداری

آیا شما نیز از مزایای شنا در بارداری آگاه هستید و اینکه تا چه میزان مفید است که در دوران بارداری به ورزش های سبک بپردازید که موجب سلامت خود و جنین می شود.

شنا در بارداری

این ورزش بر هر دو ماهیچه ی بزرگ بدن (دست ها و پاها) تاثیر می گذارد.
-در صورت انجام اصولی و شنای ملایم، فشار بسیار کمی به بدن آورده می شود. سرمای آب از گرم شدن بیش از حد بدن جلوگیری کرده و بدین ترتیب از آسیب به غضروف ها و رباط ها جلوگیری می شود. در هنگام شنا، بدن در حالت بی وزنی قرار گرفته و این مورد می تواند برای درد غضروف ها یا درد های استخوانی مفید باشد.
-شنا در دوران بارداری می تواند از درد های کمر(که به دلیل بزرگ شدن شکم ایجاد می شود) بکاهد. به بیان دیگر به قوی تر شدن عضلات فیله کمر کمک کرده و عضلات شانه ها نیز قوی تر و خوش فرم تر می شوند.
-با ورزش کردن می توان بسیاری از چربی های اضافه را سوزاند و در نتیجه از افزایش بی رویه وزن در بارداری جلوگیری می شود.
-شنا کردن در آب موجب کاهش ورم دست ها و پاها می شود.
برای داشتن یک بدن فیت و با چربی کم و تجربه یک بارداری سالم و بی دردسر، ورزش هایی مثل یوگا، پیلاتس، شنا، پیاده روی سریع و غیره همگی کمک بسیاری به مادر می کنند.

نکات کلی شنا در بارداری
تلاش کنید که حداقل بیشتر روز های هفته به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه شنا کنید. شنا قبل از بارداری به طور مدارم شنا می کردید، بدون تلاش زیادی می توانید در طول بارداری نیز به انجام این ورزش ادامه دهید. ولی با موارد اورژانسی و نشانه های خطر آشنا شوید تا در صورت مشاهده علائم خاصی، سریعاً به پزشک مراجعه کنید.

ولی در صورتی که در دوران قبل از بارداری هیچ گونه فعالیت ورزشی خاصی نداشته اید حتماً با پزشک خود مشورت کنید. نکته دیگری که جالب است بدانید این است که انسان معمولاً زمانی که در استخر است متوجه تشنگی نمی شود. بهتر است قبل از ورود به استخر ۱ لیوان آب نوشیده و هر ۲۰ دقیقه یک بار یک لیوان دیگر آب بنوشید. در آب و هوای گرم نیاز به آب بیشتر می شود.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>