طرز تهیه گولوبتسی

گولوبتسی و یا همان رول کلم یک غذای روسی می باشد که بی شباهت به دلمه کلم ایرانی نمی باشد و دلمه گوشت و سبزیجات معطر می باشد که بسیار حجیم است.

گولوبتسی

مواد لازم گولوبتسی:

دو پیمانه برنج، یک عدد کلم، نیم کیلو گوشت چرخ‌کرده، یک عدد هویج رنده شده، دو پیمانه گوجه‌فرنگی رنده شده، یک چهارم پیمانه سرکه سفید، دو قاشق غذاخوری خامه ترش، دو عدد چوب دارچین، دو قاشق غذاخوری رب گوجه‌فرنگی، نمک و فلفل به میزان لازم.

طرز تهیه گولوبتسی:

برنج را با چهار پیمانه آب و مقداری نمک در قابلمه‌ای ریخته، درب آن را گذاشته و حرارت دهید تا نیمی از آب آن بخار شود؛ سپس برنج را آبکش کنید. کلم را برگ برگ کنید و همراه آب، سرکه و مقداری نمک بجوشانید تا برگ‌ها نرم شوند. برگ‌های کلم را خارج کنید و بگذارید تا خشک شوند. گوشت چرخ‌کرده، برنج آبکش شده، هویج و گوجه‌فرنگی رنده‌شده، خامه ترش، نمک و فلفل را با یکدیگر مخلوط کنید. هر برگ کلم را با مقداری از مواد پر کنید و مانند دلمه بپیچید. در قابلمه‌ای آب را به جوش آورده، رب گوجه را با آب مخلوط کنید و چوب دارچین را به آن بیافزایید. سپس رول‎ کلم‌ها را داخل قابلمه ریخته و به مدت چهل دقیقه با حرارت ملایم بپزید. رول کلم را می‌توانید همراه با مقداری شوید تازه سرو کنید.

نوش جان

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>