طرز تهیه کوکو عدس برای افطار

یک وعده مفید سرشار از خاصیت ترکیب فیبر و پروتئین و همچنین از لذیذترین کوکوها می تواند همین غذا باشد که هم در مهمانی و هم برای سفره خودتان میتوانید آنرا تهیه کنید. با ما با طرز تهیه کوکو عدس برای افطار همراه باشید.

کوکو عدس

مواد لازم کوکو عدس برای افطار:


عدس سبز ۱ فنجان پخته شده
ماش ۱ فنجان پخته شده
تخم مرغ ۳ عدد
نمک دریا و فلفل به میزان لازم
ریحان تازه ۱ دسته (دسته های کوچک)
جعفری ۱ دسته (دسته های کوچک)
پیازچه ۱ دسته (دسته های کوچک)
زردچوبه ۲ قاشق چای خوری
پیاز ۱ عدد
دارچین ۱ قاشق چای خوری (اختیاری)
آرد نخود ۱/۲ فنجان
روغن به میزان لازم

طرز تهیه کوکو عدس برای افطار:


ماش و عدس را با ۳ لیوان آب و مقداری نمک بپزید و بعد از پخت عدس و ماش را از باقی مانده آب جدا کنید و بگذارید سرد شود. بعد از این مرحله تمام سبزیجات مواد لازم را (ریحان، جعفری، پیازچه)را به همراه پیاز خرد شده و کمی روغن و زرد چوبه بپزید و بعد از پخت کامل اجازه دهید که این مواد هم سرد شوند.سپس عدس و ماش پخته شده را با سبزیجات پخته شده و تخم مرغ ها و آرد خیلی خوب مخلوط کنید.

در ماهیتابه کمی روغن بریزید و اجازه دهید گرم شود سپس یک قاشق از مواد را در ماهیتابه قرار دهید و با پشت قاشق کمی آن را صاف کنیدو به آن شکل بدهید. حدودا برای سرخ کردن این کوکو ۲ تا ۳ دقیقه زمان کافیست.

مابقی مواد را هم به همین شکل سرخ کنید ، توجه کنید که برای رژیمی تر شدن این غذا از روغن بسیار کم برای سرخ کردن استفاده کنید و ترجیحا از روغن زیتون .برای سرو این غذا از گوجه فرنگی و ریحان تازه استفاده کنید چون طعم این غذا را خیلی خوشمزه تر می کند.

ارسال نظر