طرز تهیه سوپ دال عدس برای افطار

ما با یک سوپ خوشمزه دیگه می خواهیم که شما در کنار عزیزانتان و درکنار سفره افطار لحظات خوبی را سپری کنید دال عدس سرشار از ویتامین است پس با ما با طرز تهیه سوپ دال عدس بسیار خوشمزه همراه باشید.

سوپ دال عدس

مواد لازم سوپ دال عدس:

پیاز یک عدد

هویج دوعدد متوسط

سیر چهار حبه

کره دو قاشق

ادویه ها یک قاشق چایخوری زيره،نوک قاشق چای خوری فلفل، کمی پودر گشنيز و كاري

عصاره مرغ دو عدد

گوجه فرنگی نیم کیلو

دال عدس دو پیمانه

طرز تهیه سوپ دال عدس:

قابلمه مناسبي آماده كنيد، كره را در آن بريزيد و روي شعله اجاق گاز قرار دهيد تا آب شود. سپس به نوبت 1 عددپيازخرد شده ،3 ساقه كرفس خرد شده ، 2 عدد هويج خرد شده و 4 حبه سيرخرد شده را به 2 قاشق سوپ خوری كره اضافه كنيد و تفت دهيد.

تفت دادن سبزيجات را تا زماني ادامه دهيد كه نرم شوند.2 عدد قرص‌ عصاره را هم در آب‌جوش حل كنيد و كناري بگذاريد. ادويه‌ها شامل 1 قاشق چایخوری زيره،نوک قاشق چای خوری فلفل، کمی پودر گشنيز و كاري را به سبزيجات تفت داده‌شده اضافه كنيد و هم بزنيد و چند دقيقه هم حرارت دهيد تا سبزيجات طعم‌دار شود.

گوجه فرنگي‌ خردشده را همراه با مخلوط قرص عصاره و آب جوش به مواد اضافه كنيد.

حالا فقط نوبت به پختن دال عدس مي‌رسد.2 پیمانه دال عدس را به بقيه مواد بيفزاييد. در قابلمه را بگذاريد و صبر كنيد تا عدس‌ پخته و جا بيفتد.اگر بافت سوپ را به صورت يكنواخت دوست داريد، بعد از اينكه همه مواد سوپ پخت، قابلمه را كناري بگذاريد تا از حرارت بيفتد، سپس در دستگاه غذاساز يا مخلوط‌كن بريزيد تا سوپ بافتي صاف و يكنواخت پيدا كند.

سپس دوباره سوپ را به قابلمه برگردانيد و حرارت دهيد. در پايان سوپ را در كاسه بريزيد و روي آن را با مقداري گندم‌بوداده، خامه و پيازچه تزئين كنيد.

امیدوارم لذت ببرید.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>