طرز تهیه کوفته بلغور و عدس

کوفته بلغور و عدس یک غذای کاملا رژیمی است که انرژی شما را در طول روز تامین می کند. پس اگر ورزشکار هستید و یا به دنبال یک غذای سالم و مناسب می گردید با ما با طرز تهیه کوفته بلغور و عدس همراه باشید.

کوفته بلغور و عدس

مواد لازم کوفته بلغور و عدس:
عدس : 1/3 پیمانه
آب : 2 پیمانه
بلغور : 1/3 پیمانه
روغن زیتون : 3 قاشق غذاخوری
پیاز خردشده : 1 عدد متوسط
زیره سبز : 1/2 قاشق چایخوری
جعفری خردشده : 4 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل : به مقدار لازم
موسیر و آبلیمو : به مقدار دلخواه

طرز تهیه کوفته بلغور و عدس:
ابتدا عدس را بشویید، با آب درون قابلمه بریزید و قابلمه را روی شعله بگذارید تا جوش بیاید. شعله آن را کم کنید، نمک بزنید و بگذارید 30 دقیقه بپزد تا نرم شود. نگذارید تمام آب عدس بخار شود. حالا بلغور را درون ظرف بریزید و به آن نمک بزنید. سپس آن را درون قابلمه عدس بریزید.

اگر آب کم است می توانید اضافه کنید. با هم مخلوط کنید و 30 دقیقه دیگر بگذارید بپزد تا بلغور نرم شود و آب اضافی هم کم شود.

در همین حین روغن را درون یک ظرف بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید سپس پیاز را درون روغن بریزید و 15 ـ 10 دقیقه بگذارید تا طلایی شود. سپس زیره را درون ظرف ریخته و کمی تفت دهید.

وقتی عدس و بلغور پخته شد همه را درون ظرف بریزید و با هم مخلوط کنید.همه مواد را درون یک کاسه بریزید. دستان خود را کمی خیس کنید و 5 ـ 3 دقیقه مواد را ورز دهید.

اگر مواد به دستتان می چسبد کمی دست خود را خیس کنید و اگر مواد به نظرتان خشک شده کمی آب به آن اضافه کنید. جعفری را نیز به مخلوط اضافه کنید. نمک و فلفل آن را اندازه کنید. در نهایت مواد را به صورت کوفته به اندازه های دلخواه درون ظرف چیده و با جعفری تزیین کنید.

نکات تکمیلی در مورد کوفته بلغور
کوفته بلغور جزو دلمه و کوفته میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 30 دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 1 ساعت و 15 دقیقه میباشد .
کوفته بلغور را می توانید در وعده نهار – شام – پیش غذا – سرو کنید .
همچنین میتوان در ماه رمضان به عنوان سحری – افطار – میل کرد .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 3 نفر مناسب میباشد .

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>