طرز تهیه مربای شلیل

مربای شلیل بهترین گزینه برای تهیه مربا در فصل تابستان می باشد طعم و عطر بی نظیری داردو با انواع تارت هم می توان به عنوان رویه از آن استفاده کرد.

مربای شلیل

مواد لازم برای مربای شلیل :

شلیل 1 کیلوگرم
شکر 800 گرم

طرز تهیه مربای شلیل :

ابتدا شلیل ها را بشویید و خوب خشک کنید و سپس پوست بگیرید و به اندازه های دلخواه برش بزنید (سعی کنید از از شلیل هایی استفاده کنید که سفت باشند) شلیل ها را داخل قابلمه بریزید و لا به لای آن ها شکر بپاشید و اجازه بدهید حداقل 20 ساعت داخل یخچال بماند.

سپس آن را روی حرارت زیاد متناسب با قابلمه بگذارید و اجازه بدهید بجوشد وقتی جوشید کف می کند کف روی مربا را جمع کنید. تا مربا خوش رنگ تر شود کم کم که جوشید شهد آن تغییر رنگ می دهد و خوش رنگ تر می شود.

وقتی آب مربا کم شد و تقریبا قوام آمد حرارت را خاموش کنید و اجازه بدهید یک شب داخل همان قابلمه و در فضای آشپزخانه بماند و سپس داخل شیشه بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

امیدورام لذت ببرید.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>