طرز تهیه سوپ کلم

برای درست کردن این سوپ شاید جالب باشد بدانید که کلم منبع خیلی خوب منگنز، فیبر خوراکی، کلسیم، منیزیم و پتاسیم است. ویتامین‌های C، B۶، A، K. و E. هم در آن فراوان یافت می‌شود. ۱۰۰ گرم کلم تنها ۲۵ کالری انرژی دارد. کلم منبع غنی آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند فلاونوئد، زیکسانتین، لوتئین، چالین و بتا کاروتون است . با ما با طرز تهیه سوپ کلم همراه باشید.

سوپ کلم

مواد اولیه سوپ کلم:


روغن : ۲ قاشق سوپ خوری
پیاز خرد شده متوسط : ۱ پیمانه
سیر قیمه قیمه شده : ۲ عدد
هویج درشت خرد شده : ۱ پیمانه
آب مرغ : ۶ پیمانه
ریحان تازه خرد شده : ۱ قاشق سوپ خوری ( ۱ قاشق چای خوری ریحان خشک )
کلم پیچ تازه خرد شده : ۴ پیمانه معادل ۲۲۵ گرم
نمک : ۱٫۴ قاشق چای خوری
فلفل سیاه : ۱٫۸ قاشق چای خوری
گوجه فرنگی متوسط خرد شده : ۱ عدد
عدس قرمز : ۱٫۲ پیمانه

طرز تهیه سوپ کلم:


در ماهی تابه روغن ریخته و شعله را به حالت متوسط قرار می دهیم.
پیاز و هویج و سیر را درماهی تابه می ریزیم و در آن را می گذاریم، برای ۵ الی ۷ دقیقه می پزیم یا تا وقتی که سبزیجات پخته شوند گهگاه آن را هم می زنیم.
بعد آب مرغ و ریحان خشک ( در صورت استفاده ) را اضافه می کنیم.
شعله را کم می کنیم و برای ۱۰ دقیقه با در روی شعله می گذاریم.
کلم پیچ و نمک و فلفل را به آن اضافه می کنیم و ۱۰ دقیقه دیگر صبر می کنیم.
مرغ و گوجه فرنگی و عدس قرمز و ریحان تازه ( درصورت استفاده ) را اضافه می کنیم و ۵ الی ۱۰ دقیقه می پزیم یا تا وقتی که کلم و عدس بپزد.

نکته : اگر می خواهید از عدس قهوه ای یا زرد استفاده کنید به جای عدس قرمز، شما به مدت پخت بیشتری نیاز دارید.

ارسال نظر