طرز تهیه خورشت مرغ با هویج

اگه شما هم طرفدار پروپاقرص هویج هستین حتما این خورشت خوشمزه رو درست کنین با ما با طرز تهیه خورشت مرغ با هویج همراه باشین.

خورشت مرغ با هویج

مواد لازم خورشت مرغ با هویج :


۱ کیلو هویج
۴ تکه مرغ
۱ عدد پیاز
۱٫۲ لیوان روغن
۲ ق غ رب گوجه فرنگی

آلو سیاه به تعداد دلخواه
نمک و فلفل
آبلیمو و آبغوره و آب زعفرون


طرز تهیه خورشت مرغ با هویج :


ابتدا مرغ ها را با کمی کره تفت میدهیم بعد یک عدد پیاز را درسته به مرغ ها اضافه میکنیم و کمی نمک و فلفل میزنیم و با نصف لیوان آب میگذاریم بپزد .

حدودا یکساعت زمان نیاز هس تا مرغ ها بپزد در این مرحله آبلیمو و یک قاشق رب و کمی زعفرون رو با کمی آب حل کرده روی مرغ ها میدهیم حدود یک ربع دیگه زمان نیاز داریم تا مرغ ها طعم بگیره و خوشرنگ بشه سس مرغ سلیقه ای هستش میتونین مرغ ها را به روغن بندازین میتونین با سس مرغ از رو شعله بردارین.

همزمان که مرغ ها در حال پختنه هویج های خرد شده به شکل چوب کبریتی (میتونین با رنده ی مخصوص هویج رنده کنین) در ماهیتابه با نصف لیوان روغن بریزین ، در ماهیتابه رو میذاریم و با شعله ی کم میذاریم کمی بخار پز بشه، چند بار در ماهیتابه رو بر میداریم و هم میزنیم که در حین پختن نسوزه.

بعد در ماهیتابه رو بر میداریم و زیر شعله رو زیاد میکنیم و مدام هویج ها رو هم میزنیم تا به شکل چوب کبریتی و یکنواخت سرخ بشه بعد یک قاشق رب و آب زعفرون و نصف استکان آب و آبلیمو و آبغوره را با هم مخلوط میکنیم روی هویج ها میریزم .

آلوها را از یکساعت قبل خیس کرده و درون خورشت می ریزیم و در ماهیتابه رو میذاریم تا هویج ها کاملا طعم گرفته و به روغن بیوفته.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>