طرز تهیه کباب مرغ مجلسی برای افطار

یکی از بی نظیرترین انواع کباب که به راحتی می توانید در خانه ودر ماهیتابه بدون طبخ روی زغال و یا آتش مستقیم درست کنید و می توان همراه برنج یا نان سرو شود. با ما با طرز تهیه کباب مرغ مجلسی برای افطار همراه باشید.

کباب مرغ مجلسی

مواد لازم کباب مرغ مجلسی:


پیاز 5 عدد
مرغ چرخ کرده 1 کیلو
شوید 1و نیم قاشق غذاخوری
نمک 1 قاشق غذاخوری
فلفل به اندازه دلخواه
جوش شیرین 1/3 قاشق غذا خوری
آویشن نصف قاشق غذا خوری

مواد لازم سس کباب
کره 100 الی 150گرم
زعفران دم کرده به میزان لازم

طرز تهیه کباب مرغ مجلسی :


مرغ را با دنده ریز چرخ گوشت چرخ کنید. و پیازها را هم با رنده ریز یا دستگاه خرد کن خرد کنید و آب آن را جدا کنید.اگر آب پیاز را کامل نگیرید باعث میشود کباب ها شل و تلخ شوند.

سپس مرغ را با پیاز کاملا ورز دهید تا با هم مخلوط شوند و در حین چنگ زدن ادویه های گفته شده را اضافه میکنیم و مخلوط میکنیم. هنگام سیخ زدن باید از مواد کوبیده حدود 70 تا 80 گرم بردارید تا کلفت نشود و نریزد.

بعد از 5 دقیقه ورز دادن میتوانید به اندازه مقداری که گفته شد از مواد بردارید و به همان ترتیب که کباب کوبیده را به سیخ میکشید این کباب را به همان شکل سیخ کنید.

در این فاصله سس کباب را درست میکنیم .به این شکل که کره را در ظرفی روی حرارت ذوب میکنیم و زغفران را با آن مخلوط میکنیم و با قلمو روی کباب ها میکشیم.وقتی که همه کباب ها را به سیخ کشیدید میتوانید روی زغال یا کباب پز گازی آنها را بپزید و یا خیلی راحت درون ماهیتابه با کمی روغن سرخ کنید و در انتها از سس کره و زعفران برای براق شدن و چربتر شدن این کباب ها استفاده کنید.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>