طرز تهیه خوراک گل کلم هندی

خوراک گل کلم هندی یک غذای پر از عطر و طعم و مزه می باشد که هیچ گاه فراموشش نخواهید کرد و باور نمی کنید که کلم سرخ شده در ادویه چقدر می تواند خوب باشد.

خوراک گل کلم هندی

مواد لازم برای خوراک گل کلم هندی
روغن سرخ‌کردنی 3 قاشق غذاخوری
زنجبیل رنده شده 1 قاشق غذاخوری
سیب زمینی 650 گرم
گل کلم 4 پیمانه
نمک 1 و 1/4 قاشق چایخوری
فلفل هالاپینو خرد شده 1 قاشق غذاخوری
زردچوبه 2 قاشق چایخوری
زیره سبز 1/2 قاشق چایخوری
آب 2 قاشق غذاخوری
نخودفرنگی 1/2 پیمانه (دلخواه)
جعفری تازه خرد شده 1/4 پیمانه

طرز تهیه خوراک گل کلم هندی:

ابتدا سیب زمینی‌ها را پوست بکنید و به صورت قطعات مکعبی ۱ سانتی درآورید. باید حدود سه پیمانه سیب زمینی خرد شده داشته باشید.

یک تابه بزرگ ترجیحاً نچسب را روی شعله متوسط قرار دهید تا داغ شود. سپس ۲ قاشق روغن را داخل آن بریزید و زنجبیل را که از قبل پوست کنده و رنده کرده‌اید داخل روغن بریزید. حدود ۳۰ ثانیه زنجبیل را تفت بدهید تا عطر آن را حس کنید. حال سیب زمینی خرد شده را اضافه کنید و ۷–۸ دقیقه تفت بدهید تا شروع به نرم شدن کند.

دسته گل کلم را تکه تکه کنید و آن را همراه با ۱ قاشق روغن باقیمانده و نمک به تابه اضافه کنید. ۵ دقیقه به تفت دادن ادامه دهید و هر چند دقیقه یک بار هم بزنید. فلفل خرد شده، زردچوبه و زیره را اضافه کنید. آب را روی مواد بریزید و شعله را کم کنید.

۵–۸ دقیقه به تفت دادن ادامه دهید تا سیب زمینی و گل کلم نرم شوند. اگر میخواهید از نخودفرنگی استفاده کنید آن را در این مرحله اضافه کنید و ۲–۳ دقیقه دیگر تفت بدهید. خوراک گل کلم و سیب زمینی هندی شما آماده است. خوراک را به بشقاب یا دیس مورد نظرتان منتقل کنید، جعفری خرد شده را روی آن بریزید و سرو نمایید.

نکته خوراک گل کلم هندی:

می‌توانید به جای رنده کردن زنجبیل از پودر آن هم استفاده کنید ولی زنجبیل تازه عطر بیشتری به خوراک گل کلم و سیب زمینی می‌دهد.

می‌توانید کمی کنجد بوداده هم روی غذا بپاشید.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>