تمیز کردن بینی نوزاد

تمیز کردن بینی نوزاد اهمیت زیاد ی دارد زیرا اینکار باعث تنفس بهتر نوزاد می شود. گرفگی خصوصا در دوره های سرماخوردگی باز کردن راه تنفس به نوزاد کمک می کند. در زیر چند روش ساده برای تمیز کردن بینی نوزادبه شما آموزش می دهیم.

تمیز کردن بینی نوزاد

استفاده از بخار آب برای تمیز کردن بینی نوزاد
نفس کشیدن در بخار آب یا حمام بخار یکی از بهترین راه‌ها برای برطرف کردن گرفتگی بینی در کودکان است. تماس با بخار می‌تواند به نرم کردن مخاط مسدودکنندۀ بینی و بیرون آمدن تدریجی آن کمک کند. حمام کردن کودک برای این منظور ضروری نیست و فقط چند دقیقه نشستن با کودک نزدیک در باز حمامی که از آن بخار بیرون می‌آید نیز کافی است. همچنین شما می‌توانید با جوشاندن آب در ظرف این بخار را ایجاد کنید و آن را با احتیاط نزدیک بینی کودک خود، در هر فاصله‌ای که فکر می‌کنید بی‌‌خطر است، نگه دارید. چند بار تنفس کودک باعث نرم شدن مخاط بینی و خروج تدریجی آن خواهد شد. شاید این کار برای کودکانی که بزرگ‌تر از یک نوزاد تازه متولدشده هستند راحت‌تر باشد.

استفاده از قطرۀ‌ بینی برای تمیز کردن بینی نوزاد
اگر با راه‌حل بخار مشکل بینی نوزاد شما برطرف نشد، برای تمیز کردن بینی نوزادان و کودکان می‌توانید از قطرۀ بینی استفاده کنید. قطرۀ بینی کودک به نام سالین در داروخانه‌ها در دسترس است. یک قطره‌چکان تمیز هم آماده کنید. پس از تهیه کردن قطره می‌توانید به شکل زیر برای تمیز کردن بینی نوزادتان عمل کنید:

دست‌هایتان را تمیز بشویید.
سر فرزندتان را عقب بدهید یا او را به پشت بخوابانید و یک حولۀ لوله‌شده را زیر سر او بگذارید.
یک قطره از محلول را با قطره‌چکان در هر سوراخ بینی بریزید تا مخاط را رقیق و شل کند.
پس از ریختن قطره، سعی کنید سر او را حدود ۲۰ ثانیه ثابت نگه دارید یا هر دو سوراخ بینی را خیلی آرام ماساژ دهید.
این زمان برای نوزادان کوچک‌تر نباید بیشتر از ۱۰ ثانیه باشد.
شما می‌توانید بگذارید تا مخاط بینی خودبه‌خود خارج شود.
سپس به آرامی اطراف و بیرون سوراخ‌های بینی او را با یک گوش‌پاک‌کن نرم تمیز کنید.
مراقب باشید که هرگز و به‌هیچ‌وجه گوش‌ پاک‌کن را داخل سوراخ‌های بینی نوزاد نکنید.
همچنین هرگز از اسپری‌های ضداحتقان بینی نیز برای کودک یا فرزندان کوچک‌تر خود استفاده نکنید. پزشکان آنها را برای کودکان کمتر از شش سال توصیه نمی‌کنند. اسپری‌های بینی مؤثر نیست و می‌تواند تأثیر برگشتی داشته باشد و در درازمدت احتقان کودکتان را بدتر کند. همچنین از قطرۀ سالین، بیشتر از چهار روز پشت سر هم استفاده نکنید، زیرا این کار هم می‌تواند به مرور بینی او را خشک و اوضاع را بدتر کند. همچنین تمیز کردن قطره‌چکان را در هر بار استفاده فراموش نکنید.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>