مشاغل خطرناک برای مادران باردار

اگر شما هم جزو آن دسته از بانوانی هستید که شاغل هستید و همچنین قصد مادر شدن دارید با ما با این مطلب مشاغل خطرناک برای مادران باردار همراه باشید.‌

مشاغل خطرناک برای مادران باردار

مشاغل خطرناک برای مادران باردار
کسانی که در اتاق عمل در معرض گازهای بیهوشی هستند، احتمال سقط در ایشان زیاد است، مگر این که اتاق عمل دارای سیستم تهویه مناسبی باشد.

همین طور کسانی که به دلیل شغل خود همواره در معرض اشعه ایکس هستند، مثل متخصص رادیولوژی و بویژه تکنیسین های رادیولوژی که این مساله در سه ماهه اول بسیار خطرناک تر است و احتمال آسیب به جنین وجود دارد.

همچنین شغل هایی که نیاز به نشستن طولانی پشت میز دارند، خطرناک است، زیرا این شرایط موجب لخته شدن خون در وریدها بویژه در وریدهای پا می شود.

ممنوعیت ها در این دوره حساس

مشاغل خطرناک برای مادران باردار
اگر روی صندلی‌ می‌نشینید، توجه داشته باشید عفونت‌های زنانه هنگامی که روی صندلی چرمی بنشینید، بیشتر می‌شود یا اگر شلوار تنگ بپوشید، لباس زیر به شما می‌چسبد.

درباره کارهایی که با فعالیت زیادی همراه هستند از آنجا که خانم باردار به این نوع فعالیت عادت دارد، اشکالی ندارد؛ اما از بلند کردن بار سنگین بپرهیزد و هرگز کار سنگین را از ابتدای بارداری شروع نکند.

برای خانم‌های شاغلی که باردار هستند کارهایی که زیاد خم و راست شوند یا کارهای هوازی یا ایروبیک بسیار مضر است؛ یعنی فعالیت‌هایی که احتیاج به اکسیژن زیاد داشته باشد.

توصیه می‌شود مادر باردار زیاد از پله بالا و پایین نکند.

در حین انجام کار باید قبل از اینکه خسته شوید، از کار دست کشیده و استراحت کنید و دوباره کار را شروع کنید.

زمان مصرف میان وعده غذایی را طوری تنظیم کنید که در حین کار گرسنه نباشید، چون خستگی و گرسنگی باعث کاهش حرکات جنین می‌شود و برای مادر نگران‌کننده و استرس‌زاست.

گاهی اوقات حتی به مادری که خانه‌دار است و یک اتاق را جارو می‌زند و خسته می‌شود توصیه می‌کنیم کار را ادامه ندهد.

خستگی باعث زایمان زودرس می‌شود؛ انقباضات رحمی شروع می‌شود و ممکن است بیمار مدام از درد زیر شکم شکایت داشته باشد.

بارداری و مواد شیمیایی و تاثیر زیان بار و رابطه آن با مشاغل خطرناک برای مادران باردار
مواد شیمیایی مانند مواد آرایشی، رنگ، مواد فر و مش، مواد رنگرزی، رنگ‌های نقاشی و چسب‌هایی که برای کارهای گل‌سازی استفاده می‌شوند، بسیار مضرند.

مادران شاغل اگر در معرض این مواد هستند حتما باید از ماسک استفاده کنند و اگر برایشان مقدور است از این مواد دور باشند.

همچنین آلودگی هوا و گازهای بیهوشی در محیط کار یا مواد شوینده خطراتی را برای مادر باردار ایجاد می‌کنند.

  • بین مدت زمان کار زنان باردار و جثه نوزادان آنها ارتباط وجود دارد
  • توصیه به مادران باردار شاغل فقط 3 روز کار در هفته کار کنید


ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>