فواید شیر مادر

تغذیه با شیر مادر سبب سلامت زندگی فرزند شما در خردسالی و همچنین در بزرگسالی خواهد شد فواید شیر مادر لزوما سلامتی نوزاد شما را تامین خواهد کرد.

فواید شیر مادر

“تغذیه ساعت اول تولد” و هزار روز طلایی اول زندگی

توجه بروی تغذیه ساعت اول تولد، تماس پوستی با مادر و هزار روز طلایی اول زندگی جزو ضروریاتی است که در راستای ارتقای رشد و تکامل کودک مورد توجه است.

تماس پوستی مادر با نوزاد و آغاز شیردهی در این زمان، فواید بسیار زیادی برای نوزاد و مادر به همراه دارد.

شیر مادر، اولین واکسن کودک
اولین واکسن کودک همان شیر مادر یا آغوز است که در ساعت اول تولد به نوزاد داده می‌شود. شیر مادر به عنوان تنها ماده جهان سرشار از سلول‌های زنده و دارای خاصیت بیواکتیو است. این سلول‌های زنده برای بدن کودک بسیار مفید بوده و به ارتقای سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. همچنین به صورت کوتاه، میان و بلند مدت از بروز بسیاری بیماری‌ها در مادر و کودک پیشگیری می‌کند.

مهم‌ترین فواید شیر مادر برای نوزاد و مادر

شیرمادر تنها ماده مغذی است که هم برای دهنده و هم برای گیرنده مفید است، شیر مادر دفاع بدن کودک در مقابل بسیاری از میکروب‌ها را ارتقا داده و در افزایش سطح آنتی بادی بدن نوزاد موثر است.

بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت و آلرژی‌ها برخی از این بیماری‌هاست که به عنوان اولین عامل مرگ و میر در جهان شناخته شده‌اند. تغذیه با شیر مادر همچنین می‌تواند از بروز برخی سرطان‌ها از جمله سرطان تخمدان و پستان در مادران پیشگیری کند.

کاهش ۶درصد ابتلا به سرطان پستان به ازای هر یک سال شیردهی

به ازای هر یک سال تغذیه با شیر مادر، شش درصد ابتلا به سرطان پستان در مادر کاهش می‌یابد، در واقع سرطان پستان در کشور از شایع‌ترین سرطان‌ها در خانم‌هاست که این مساله در ارتقای سلامت مادران اهمیت زیادی دارد.

مضرات تغذیه نوزاد با شیر خشک

سعی شده فرمول ترکیبات شیر خشک (پروتئین و کربوهیدرات‌ها) مشابه شیر مادر باشد، اما شیر خشک سلول‌های زنده و عوامل بیولوژیک شیر مادر را ندارد. از طرف دیگر شروع شیر خشک در کنار شیر مادر به دلیل برخی تفاوت‌های ساختاری بطری شیر خشک با سینه مادر، باعث سردرگمی کودک شده و نهایتا نوزاد را به سمت تغذیه با شیر خشک سوق داده و او را از فواید شیر مادر محروم می‌کند.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>