عوارض سه ماهه سوم بارداری

عوارض سه ماهه سوم ممکن است برای همه پیش نیاید و این هم بستگی به شرایط هر مادر دارد باهم به برخی از این عوارض و راهکار آن می پردازیم. امیدواریم که اطلاعات کافی را بدست بیاورید.

سه ماهه سوم بارداری

دلایل و رفع اختلال خواب در سه ماهه سوم
اگر در سه ماهۀ دوم خواب راحتی داشتید، ممکن است در سه ماهۀ سوم دوباره با مشکلاتی روبه‌رو شوید. با اضافه شدن وزن شما و بزرگ شدن شکم، ممکن است مشکلاتی که در سه ماهۀ دوم کمتر شده بود، دوباره برگردد. همچنین برخی از مشکلاتی که در میانۀ سه ماهۀ دوم و اواخر آن داشتید، ممکن است در سه ماهۀ سوم شدت پیدا کند. برخی از دلایل متداولی که می‌تواند خواب شما را در سه ماهۀ سوم مختل کند شامل موارد زیر است:

بزرگ شدن شکم:

ممکن است به دلیل بزرگ شدن شکم نتوانید به راحتی دراز بکشید. سعی کنید به پهلوی چپ بخوابید و درقسمت پشت کمر و میان پاها بالش قرار دهید. این کار کمک می‌کند که وزن شکم شما فشار وارد نکند.

نگرانی و اضطراب: در سه ماهۀ سوم با نزدیک شدن به زمان زایمان ممکن است دچار اضطراب و نگرانی در مورد زایمان و سلامت نوزاد خود شوید. این نگرانی و اضطراب هنگام خواب ممکن است باعث شود فکر‌های زیادی به سر شما خطور کند و نتوانید راحت به خواب بروید. می‌توانید با صحبت کردن راجع به ترس‌ها و نگرانی‌های خود در روز با همسر یا دوستان نزدیکتان کمی از اضطراب خود در شب کم کنید.

سوءهاضمه از عوارض سه ماهه سوم بارداری:

سوزش معدۀ شما که ممکن است از سه ماهۀ دوم شروع شده باشد، شاید در سه ماهۀ سوم بیشتر شود. بهتر است تا جایی که می‌توانید برای خواب بهتر و راحت‌تر در شب نکته‌هایی را رعایت کنید که به رفع سوءهاضمه کمک می‌کند.

رویاهای زنده:

نگرانی‌ها و دغدغه‌های شما در روز ممکن است باعث شود که هنگام شب خواب‌های عجیب ببینید. تعجب نکنید و نگران نیز نشوید، این ‌خواب‌ها در سه ماهۀ سوم طبیعی است. سعی کنید با آنها کنار بیایید و اجازه ندهید چنین رویاهایی باعث نگرانی شما شود.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>