طرز تهیه ملیت مدیترانه ای

ملیت مدیترانه ای در واقع یک نوع شبه پیتزا است که اضافه کردن پنیر به آن کاملا سلیقه ای است و آن را از یک غذای سالم مدیترانه ای خارج می کند . پیشنهاد ما این است که پنیر را حذف کنید در دستور زیز هم نمونه اصلی غذا آموزش داده شده است.

ملیت مدیترانه ای

مواد لازم برای ملیت مدیترانه ای :
½ پيمانه گوجه فرنگي پوره شده به همراه كمي از آب آن
3/1 پيمانه زيتون سياه كالاماتا ( يا هر زيتون سياه ديگر – دانه گيري شده و نصف شده)
1 قاشق غذاخوري روغن
1 قاشق غذاخوري خمير ماهي
¾ قاشق مرباخوري نمك
½ قاشق مرباخوري فلفل سياه
½ قاشق مرباخوري رزماري خشك شده
½ قاشق مرباخوري آويشن خشك شده
1 عدد (حدود 1500 الي 1800 گرم) مرغ به 8 تكه تقسيم شده
4 عدد سير ريز شده
1 عدد پياز كوچك خرد شده

طرز تهيه ملیت مدیترانه ای:
در يك تابه بزرگ و گود، روغن را با حرارت ملايم داغ كنيد. ¼ قاشق مرباخوري نمك و ¼ قاشق مرباخوري فلفل را به مرغ زده و آن را به مدت 8 دقيقه در روغن سرخ كنيد تا طلايي رنگ شود. سپس مرغ را از تابه خارج كنيد.

حرارت را كاهش داده و پياز و سير را در تابه ريخته و به مدت 3 دقيقه سرخ كنيد تا نرم شود. گاهي آن را هم بزنيد. گوجه فرنگي، رزماري، آويشن، زيتون، خمير ماهي و باقي مانده نمك را اضافه كنيد و اجازه دهيد 5 دقيقه ديگر بجوشد.

مرغ را اضافه كرده و در ظرف را گذاشته و اجازه دهيد 20 دقيقه بجوشد و مرغ بپزد. باقي مانده فلفل سياه را اضافه كرده و غذا را سرو كنيد.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>