طرز تهیه مرغ تندوری

مرغ تندوری یکی از معروف ترین غذاهای هندی می باشد که بر طبق معمول تمام غذاهای هندی با ادویه های معطر تهیه می شود پیشنهاد می کنم این مرغ را از دست ندهید.

مرغ تندوری

مواد لازم برای مرغ تندوری
ران مرغ 6 عدد
ماست 1 لیوان
پیاز 1 عدد
سیر 2 حبه
فلفل سبز تند 2 عدد
زنجبیل رنده شده 1 قاشق چایخوری
آبلیمو 2 قاشق غذاخوری
زیره سابیده 1 قاشق چایخوری
تخم گشنیز سابیده 1 قاشق چایخوری
رنگ خوراکی قرمز چند قطره
روغن و نمک به مقدار کافی

طرز تهیه مرغ تندوری:

مرغ ها را بشویید و با استفاده از چاقو روی سطح مرغ ها شیارهایی ایجاد کنید سپس ران های مرغ را به مدت 30 دقیقه داخل آب نمک سرد خیس دهید ( در این مدت ظرف را داخل یخچال بگذارید ).

برای تهیه سس مخصوص مرغ تندوری پیاز ، سیر ، ماست ، آبلیمو ، چند قاشق روغن مایع ، ادویه ها ، نمک و رنگ خوراکی را داخل میکسر بریزید و بزنید تا یکدست شوند ( میتوانید به جای رنگ خوراکی از زعفران یا زردچوبه استفاده کنید ).

ران های مرغ را از ظرف اب نمک خارج کنید و همراه با سس تندوری داخل کیسه فریزر بریزید و خوب تکان دهید تا تمام سطح مرغ ها به سس آغشته شود سپس به مدت حداقل 8 ساعت داخل یخچال بگذارید تا مرغ ها خوب مزه دار شوند.

پس از استراحت مرغ ها را از کیسه فریزر خارج کنید ، فر را با حداکثر دما روشن کنید و مرغ ها را داخل سینی فر بچیینید و داخل فر بگذارید تا کباب شوند ( برای طعم و رنگ بهتر پس از 15 دقیقه مرغ ها را از فر خارج کنید و به سس آغشته نمایید و مجدد داخل فر بگذارید ).

میتوانید مرغ تندوری را با جوجه گردان فر کباب کنید یا مرغ ها را داخل هواپز آماده کنید ؛ پس از اینکه تمام مرغ ها کباب شدند در ظرف بگذارید و همراه با ماست و .. سرو کنید ( میتوانید به جای ادویه های گفته شده از 2 قاشق چایخوری ادویه گرام ماسالا استفاده کنید ).امیدوارم از این دستور بهره ببرید و مرغ تندوری را نوش جان کنید.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>