طرز تهیه شیرین قاتق گیلانی

یکی از اصیل ترین خورش های گیلانی که میتوان آنرا به صورت خشک و یا آبدار تهیه کرد در قدیم پای ثابت غذای عروسی و یا مجالس خاص بوده است با ما با طرز تهیه شیرین قاتق گیلانی همراه باشید.

شیرین قاتق گیلانی

مواد لازم شیرین قاتق گیلانی:

قیسی 100 گرم

پیاز یک کیلو

آلو سیاه 100 گرم

کشمش 300 گرم

سینه مرغ یک عدد کامل

نمک فلفل و زرد چوبه به مقدار لازم

طرز تهیه شیرین قاتق گیلانی :

تمام موادی که گفته شد می تواند به میزان سلیقه شما تغییر کند کم و یا زیاد شود بجز پیاز که در واقع پایه اصلی این غذا به حساب می آید.

ابتدا پیاز را به صورت خلال نازک در آورده و آنرا خوب سرخ می کنیم تا طلایی شود. و آنرا را کنار می گذاریم.

بعد قیسی و آلو سیاه را در کمی روغن تفت می دهیم تا کمی سرخ شود فقط باید مراقب باشید که شعله پایین باشد و روغن بیش از حد داغ نباشد.

پیاز داغ و کشمش را با هم کمی تفت می دهیم تا کشمش سرخ شود .

مرغ را ابتدا همراه کمی پیاز و زرد چوبه آبپز و بعد سرخ می کنیم.

حال زمان مخلوط کردن تمام مواد با هم است یعنی پیاز و کشمش و آلو سیاه و قیصی را درون قابلمه ریخته و یک تا دو لیوان آب اضافه می کنیم تا خوب بپزد فقط مراقب باشید چون این غذا زود ته می گیرد. بعد نیم ساعت مرغ را نیز اضافه کرده و زیر گاز را خاموش کنید. در گیلان این غذا حتما با فسنجان خورده می شود که بسیار لذیذ است.امیدوارم لذت ببرید.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>