طرز تهیه سالاد یونانی مدیترانه‌ای

سالاد یونانی مدیترانه‌ای نوعی سالاد است که در آن از هیچ ماده گوشتی و یا سبزیجات برگ دار استفاده نمی شود و نام دیگر آن هورباتیک می شود.

سالاد یونانی مدیترانه‌ای

سالاد یونانی مدیترانه ای یک نوع سالاد خاص که هیچ ماده گوشتی و سبزی‌های برگ‌دار مانند کاهو در آن یافت نمی‌شود. این سالاد مخصوص تابستان است و از اوایل بهار تا اواسط پاییز بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرد. شاید مهم‌ترین مزیت این سالاد سریع آماده شدن آن باشد به‌طوری‌که می‌توانید در مدت‌زمان ده‌دقیقه‌ای آن را حاضر کنید. مواد اولیه این سالاد عبارت‌اند از: گوجه آبدار، خیار، زیتون، فلفل دلمه سبز، پیاز قرمز، پنیر فتا گوسفندی، روغن‌زیتون و کمی پونه کوهی خشک‌شده. تمام این مواد را خرد و با هم مخلوط کرده و نوش جان کنید، لازم به ذکر است که نام دیگر این سالاد، هوریاتیک است. این سالاد یکی از پرطرفدارترین سالادها در دنیا بوده و عطر و طعم بی‌نظیری دارد.

مواد لازم سالاد یونانی مدیترانه‌ای :
پنیر فتا : 250 گرم
خیار : 250 گرم
گوجه فرنگی درشت آبدار : 2 عدد
زیتون سیاه : 250 گرم
پیاز قرمز یا (پیازچه) : 1 عدد (4 عدد)
عسل :1 قاشق چایخوری
روغن زیتون : 4 قاشق غذاخوری
لیموی تازه : نصف یک عدد
نمک : به میزان لازم
فلفل : به میزان لازم

طرز تهیه سالاد یونانی مدیترانه‌ای :

ابتدا پنیر را به قطعات حبه‌ای ۲ سانتیمتری برش دهید.خیار را از طول به دو نیم کرده و پس از بیرون آوردن دانه‌های آن به کمک یک قاشق چایخوری، آن را هم به قطعات ۲ سانتیمتری برش بزنید.خیار و پنیر را داخل یک کاسه سالادخوری بریزید.

هسته زیتون‌ها را گرفته و با پیاز قرمز ورقه شده یا پیازچه ریز خرد شده به کاسه اضافه کنید.گوجه فرنگی‌ها را چهار قاچ کرده و دانه‌های آن را توسط یک قاشق بیرون بیاورید. سپس به قطعات کوچک نگینی برش بزنید و به کاسه اضافه کنید.

با دست مواد خرد شده داخل کاسه را زیر و رو کنید.عسل را با روغن زیتون مخلوط کنید و روی مواد سالاد بریزید.کمی آبلیمو و چاشنی نمک و فلفل هم برای طعم بهتر اضافه کنید.روی سالاد را بپوشانید و در یخچال قرار دهید.سالاد را در بشقاب کشیده، روی آن را با اورگانو تزیین کنید و با نان پیتا سرو نمایید.

1 نظر برای "طرز تهیه سالاد یونانی مدیترانه‌ای" ارسال شده است.

پاسخ
وحید

من این سالاد رو استانبول خوردم واقعا عالی و خوشمزه بود حتما امتحان کنید

پاسخ لینک نظر

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>