طرز تهیه خورشت کرفس با مرغ

خورشت کرفس یکی ار محبوبترین سبزیجات که عطر و طعم بی نظیری دارد. کرفس به عنوان یک منبع عالی از آنتی اکسیدان های فلاونوئید و پلی فنول و ویتامین هایی مانند ویتامین K، ویتامین C، پتاسیم، کلسیم، سدیم، مس، منیزیم، آهن، روی، فولات و ویتامین B6 و فیبر شناخته می شود.

مواد لازم خورشت کرفس با مرغ:

۱ عدد سینه مرغ
۲۰۰ گرم کرفس
۱ عدد پیاز
۲ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
۱ قاشق غذاخوری نعنا خشک
نمک، فلفل و زرچوبه به مقدار لازم

مراحل تهیه خورشت کرفس با مرغ:
ابتدا یک عدد پیازی رو که داریم رو خورد یا رنده کرده و با کمی روغن تفت میدیم.

وقتی پیاز سرخ و طلایی شد زرچوبه و مرغ خورد شده رو هم اضافه کرده و با هم تفت میدیم تا مرغ تغییر رنگ بده. سپس رب را اضافه کرده و باز با بقیه مواد تفت میدیم تا سرخ بشه و از خامی در بیاد.

تا مرغ و رب کمی تفت میخورن کرفس رو همراه کمی کره داخل یه ماهیتابه دیگه کمی تفت میدیم. طعم کره مزه کرفس و کلا این خورشت رو عالی میکنه. کرفس های تفت داده شده رو به مرغ و رب اضافه کرده و باز کمی تفتشون میدیم. در نهایت حدود ۲ لیوان آب به موادمون اضافه کرده و در قابلمه رو هم میذاریم تا مواد با حرارت ملایم بپزن. بعد از پخت مواد نعنا خشک و نمک هم اضافه میکینم.

نوش جان

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>