طرز تهیه خوراک واویشکا گیلانی

خوراک واویشکا گیلانی نوعی خوراک گوشت می باشد که با انواع گوشت تکه ای و یا چرخکرده تهیه می شود بسیار سریع آماده می شود و حتما پیشنهاد خوبی برای شام است.

خوراک واویشکا گیلانی

مواد لازم برای خوراک واویشکا گیلانی :

سیر 2عدد
پیاز (بزرگ) 1عدد
گوشت چرخ کرده نیم کیلو
رب گوجه فرنگی 2قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی گوجه فرنگی 3عدد
آب نصف لیوان
تخم مرغ 2عدد
گرد غوره 2قاشق مرباخوری

طرز تهیه خوراک واویشکا گیلانی :

  1. ابتدا سیر را ریز خرد کرده و با کره یا روغن کمی تفت دهید.پیاز را نیز ریز خرد کرده و به سیر اضافه کنید و با شعله ملایم کمی تفت دهید.
  2. ادویه و رب گوجه فرنگی را به به مواد اضافه کرده و تفت دهید.گوشت چرخ کرده را کمی ورز داده و بعد به پیاز اضافه کنید و خوب هم بزنید و با شعله بالا سرخ کنید.
  3. گوجه فرنگی را ابتدا داخل آب جوش چند ثانیه قرار داده و بعد با آب سرد شسته و پوست آن را جدا کنید و بعد ریز خرد کرده و بع گوشت اضافه کنید و بعد از کمی تفت دادن آب را اضافه کرده و شعله را بسیار ملایم کنید و درب ظرف را بسته و صبر کنید تا گوشت بپزد.
  4. بعد از حدود 1ساعت که گوشت پخته شد گرد غوره را به غذا اضافه کرده و نمک آن را اندازه کنید.مقداری روغن روی خوراک آماده شده ریخته و روی آن تخم مرغها را بشکنید و با درب بسته اجازه دهید تخم مرغ بپزد.

نکات خوراک واویشکا گیلانی:

  1. این نوع از واویشکا معمولا با برنج سرو میشود.
  2. بهتر است 3قاشق غذاخوری آب انار ترش یا آبغوره هم به غذا اضافه کنید.
  3. در صورت تمایل مقداری زعفران آبکرده یا گلپر هم به غذا اضافه کنید.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>