طرز تهیه برنج مخلوط چینی

برنج مخلوط چینی مخلوطی از سبزیجات و بسیار خوشمزه است اما در دستور اصلی آن برنج نباید خوب پخته شود اما اگر دوست ندارید آن را خوب بپزید.

برنج مخلوط چینی

مواد لازم برای برنج مخلوط چینی
روغن 3 قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای 1 عدد
هویج 2 عدد
فلفل سبز 3 عدد
پیاز 1 عدد
سیر 2 عدد
پیازچه 2 عدد
گوشت پخته 100 گرم
سس سویا 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل مقدار لازم

طرز تهیه برنج مخلوط چینی :

گوشت را با اب ، کمی نمک ، فلفل و 1 حبه سیر بگذارید بپزد تا ابش تمام شود سپس گوشت را تکه تکه کنید و کناری بگذارید.

برنج را از 1 ساعت قبل در کمی اب و نمک خیس کنید سپس برنج را ابکشی نمائید ( برنج را با مقدار زیادی اب و کمی نمک بگذارید بجوشد ، وقتی برنج کف کرد دانه ای از برنج را بین دو انگشت بفشارید ، اگر اطراف له شد و مغزش کمی خام بود برنج اماده ابکش کردن است).

فلفل سبز و فلفل دلمه ای ، پیازچه و هویج را ریز خرد کنید ، درون قابلمه روغن بریزید و سیر و پیاز و زنجبیل رنده شده را درون ان کمی تفت دهید سپس تمام سبزی های خرد شده را اضافه کنید ، حرارت را ملایم کنید و بمدت 5 دقیقه سبزی ها را تفت دهید تا کمی نرم شوند ( سبزی ها باید کمی ترد بمانند ).

درون قابلمه برنج ابکش شده را با گوشت پخته تکه شده ، سبزی های تفت خورده ، نمک و فلفل خوب مخلوط کنید سپس سس سویا و چند قاشق اب را نیز به برنج اضافه کنید و به مدت 10 – 15 دقیقه بگذارید برنج با حرارت ملایم دم بکشد.

نکته برنج مخلوط چینی :

برنج چینی با طعمی نیمه خام مصرف میشود ، اگر دوست دارید طعم خامی داشته باشید برنج را 5 دقیقه دم کنید اما اگر به ذائقه ایرانی توجه دارید برنج را در مدت زمان بیشتری دم کنید.

در طبخ چینی سبزیجاتی مانند هویج و پیارچه بصورت رشته ای و بسیار باریک خرد میشوند که شما میتوانید بجای بریدن انها را رنده کنید ، گوشتی که در این برنج استفاده میکنید میتواند گوشت قرمز یا گوشت سفید باشد.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>