خواب طبیعی نوزاد

این نکته که خواب طبیعی نوزاد چقدر باید باشد چالشی است که در بدو تولد ذهن والدین را درگیر می کند زیرا بسیاری فکر می کنند خواب نوزادشان زیاد است.

خواب طبیعی نوزاد

خواب طبیعی نوزاد تازه متولدشده
نوزاد تازه متولدشده، هنوز درک درستی از شب و روز ندارد. آن‌ها تمایل دارند در تمام طول شبانه‌روز بخوابند؛ چون معده آن‌ها کوچک است و نمی‌تواند شیر مادر و یا شیر خشک را برای مدت طولانی نگه دارد، برای تغذیه به‌طور مکرر بیدار می‌شوند، برای آن‌ها فرقی نمی‌کند که شب است و یا روز.

نوزادان در طول 24 ساعت باید 14 تا 17 ساعت خواب داشته باشند. ممکن است برخی از نوزادان تا 18 الی 19 ساعت در روز بخوابند.
نوزادان هر دو ساعت یک‌بار بیدار می‌شوند. نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند، حدود 8 تا 12 بار در روز نیاز به تغذیه دارند. نوزادانی که با شیر خشک تغذیه می‌کنند، تعداد دفعات تغذیه آن‌ها کمتر است و هر 3 الی 4 ساعت نیاز به تغذیه دارند.

نوزادانی که برای مدت طولانی می‌خوابند، باید برای تغذیه بیدار شوند. نوزاد خود را هر 3 الی 4 ساعت بیدار کنید تا بتوانید وزن او را در حد ایده‌آل افزایش دهید، که معمولاً چند هفته اول در این خصوص اهمیت بیشتری دارد.
ممکن است یک ماه اول زندگی نوزاد، برای والدین سخت‌ترین دوره باشد، چرا که کودک تمایل دارد چندین بار در شب ‌بیدار شده و تغذیه نماید.

ممکن است چند هفته طول بکشد تا مغز نوزاد ، تفاوت بین شب و روز را درک کند. متأسفانه، هیچ ترفندی برای سرعت بخشیدن به این روند وجود ندارد، تغذیه و تعویض پوشک نوزاد می‌تواند به آرامش شب شما کمک نماید.
به ‌منظور بیشتر خوابیدن نوزاد در شب، سعی نکنید او را در طول روز بیدار نگهدارید. نوزادانی که بیش ‌از حد خسته می‌شوند، بیشتر در معرض بی‌خوابی قرار می‌گیرند تا نوزادانی که از خواب کافی در طول روز بهره برده‌اند.

اگر نوزاد تازه متولد شده، گریه‌زاری می‌کند، برای آرام کردن او تکان دادن، در آغوش گرفتن و یا لالایی خواندن، اشکالی ندارد. در ماه‌های اول زندگی نوزاد، بی‌قراری کودک شایع است. (در حقیقت، نوزادانی که در طول روز از آن‌ها مراقبت مناسب می‌شود، کمتر دچار نفخ و بی‌قراری می‌شوند).

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>