تغذیه مناسب برای کودک ده ماهه

به تدریج که کودک شما ماههای زندگی خود را پشت سر میگذارد برنامه های غذایی او نیز تغییر می یابد باما با تغذیه مناسب برای کودک ده ماهه همراه باشید. ما برای شما یک رژیم غذایی تمام عیار را درنظر گرفته ایم.

کودک ده ماهه

تغذیه مناسب دوهفته اول کودک ده ماهه
برای تغذیه تکمیلی نوزاد خود در این دوره می توانید در ساعت 10 صبح، به جای آب میوه از خود میوه های مجاز استفاده کنید. به طور مثال از یک قاشق مرباخوری هلو، سیب، موز و… شروع کنید و به سه قاشق مرباخوری برسانید.


نکات لازم :

میوه مورد نظر بایستی کاملاً رسیده باشد. میوه را به دقت شسته و بعد از جدا کردن پوست و هسته ، ان را با پشت قاشق به طور کامل نرم کرده، سپس به شیرخوار بدهید.

مقدار میوه را به تدریج زیاد کرده و در ساعت 10 صبح، به جای فرنی 5 تا 6 قاشق مرباخوری میوه به کودک بدهید.

در اواخر هفته دوم ماه دهم، می توانید خرمای رسیده ای را که پوست و هسته ان را جدا کرده اید، بعد از غذای ظهر به عنوان دسر به کودک خود بدهید.

می توانید به تدریج و بر حسب اشتهای کودک، ظهر و شب و هر بار حداکثر 6 تا 10 قاشق مرباخوری سوپ به کودک خود بدهید.

اگر سوپ را در حجم زیاد و بیش از 10 قاشق مرباخوری در هر وعده غذایی به کودک بدهید، اشتهای کودک را برای وعده بعد نسبت به شیر مادر که هنوز غذای اصلی اوست، کم می کند.

در این زمان باید شیرخوار را با غذاهایی مثل نان، بیسکویت ساده، ماکارونی پخته شده، تکه هایی از سیب زمینی یا هویج پخته شده، کوفته قلقلی و… که خود می تواند با دست بردارد و به دهان ببرد، اشنا کنید.

برنامه غذایی کودک ده ماهه در دو هفته دوم ماه دهم:
در این زمان ضمن تنوع بخشیدن به سوپ شیرخوار، می توانید از کته نرم که در اب گوشت یا اب مرغ پخته شده، همراه با خود گوشت استفاده کنید. برای تنوع غذا بهتر است هر بار یک نوع از سبزی ها یا حبوبات را به کته نرم اضافه کنید. می توانید با استفاده از گوشت ماهی( تیغ های ان را به طور کامل جدا کنید) به همراه کته نرم و سبزی، بر تنوع غذایی کودک بیفزایید.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>