تغذیه مناسب برای تازه مادران

تغذیه تازه مادران مهم است و باید بدانند که برای بدست آوردن انرژی پس از زایمان و حفظ کیفیت شیری که به نوزاد خود می دهند بسیار مهم است مطمئن باشید از مواد مغذی استفاده کنید.

تغذیه تازه مادران

ماهی یک از تغذیه تازه مادران
محققان خوردن ماهی را برای حفظ سلامت بدن توصیه می‌کنند که برای تازه‌مادران نیز تقریباً غذای کاملی است. ماهی‌‌‌ها چربی‌ای به نام DHA دارند که برای رشد دستگاه عصبی فرزندتان بسیار ضروری است.

لبنیات کم‌چرب
لبنیات بخش مهمی از شیردهی سالم است. ماست، شیر یا پنیر بنا بر سلیقۀ شما برای بدنتان مفید است. شیر ویتامین D دارد که به استحکام استخوان‌ها کمک می‌کند.

گوشت گوسالۀ کم‌چرب
انرژی‌تان را با مواد غذایی سرشار از آهن مانند گوشت گوساله کم‌چرب بالا ببرید. کمبود آهن باعث می‌شود کم‌انرژی شوید و برآوردن نیاز‌های نوزاد برایتان سخت شود. مادران شیرده نیاز دارند پروتئین و ویتامین B۱۲ بیشتری مصرف کنند.

میوه‌ها
مادران شیرده حتماً باید دو یا چند بار در روز میوه یا آب‌میوه بخورند. پرتقال میوه‌ای سبک و مغذی است که می‌تواند انرژی زیادی به شما بدهد.

برنج قهوه‌ای یکی از تغذیه تازه مادران
شاید وسوسه شوید تا میزان کربوهیدرات مصرفی‌تان را پایین بیاورید تا اضافه وزنی را که به خاطر بچه‌دار شدن پیدا کرده‌اید جبران کنید. این کار را نکنید، زیرا کاهش وزن سریع ممکن است باعث شود بدنتان شیر کمتری تولید کند و احساس بی‌حالی کنید.

تخم‌مرغ
تخم‌مرغ با شیوۀ پخت‌های مختلف می‌تواند پروتئین مورد نیاز روزانۀ بدنتان را تأمین کند. یک روز برای صبحانه چند تخم‌مرغ سرخ‌شده و کاملاً هم‌زده بخورید.

نان گندم کامل
اسید‌فولیک برای رشد نوزاد در مراحل اولیۀ بارداری بسیار مهم است. اما اهمیت آن فقط به این دوران ختم نمی‌شود.

سبزیجات
سبزیجات به ویژه سبزیجاتی با برگ‌های سبز مثل اسفناج، برگ چغندر و کلم بروکلی سرشار از ویتامین A است که هم برای شما و فرزندتان مفید است.

حبوبات
لوبیا‌های سرشار از آهن، به خصوص لوبیای قرمز، برای مادارن شیرده یا تغذیۀ مادران گیاه‌خوار بسیار مناسب است.

خشکبار تغذیه تازه مادران
خشکبارها به خصوص آن دسته از خشکباری که با به نمک آغشته نشده است، می‌تواند برای ماردان بعد از زایمان بسیار مفید باشد. یکی از مفیدترین خشکبار‌ها در این دوره، بادام است.

غلات صبحانه
بعد از یک بی‌خوابی شبانۀ دیگر، یکی از بهترین خوراک‌هایی که سطح انرژی تازه‌مادران را صبح‌ها بالا می‌برد، صبحانه‌ای سالم و حاوی غلات کامل است.

مایعات
مادران شیرده با خطر کم‌آبی بدن مواجهند که انرژی‌شان را پایین می‌آورد. برای اینکه سطح انرژی و تولید شیر بدنتان را بالا نگه دارید، باید آب کافی به بدنتان برسانید

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>