تربیت کودک مهربان

تمامی بازخورد رفتار شما و محیط اطراف می تواند منجربه تربیت کودک مهربان شود واگر شما رفتار درست و مناسبی با دلبند خود داشته باشید نتیجه اش را می بینید . ما چند روش ساده برای اینکه کودکتان مهربان بزرگ شود به شما معرفی می کنیم.

تربیت کودک مهربان

مهربانی را به او نشان دهید
شما اولین معلم کودک خود هستید. در سنین کم، کودک رفتار شما را مشاهده و تکرار خواهد کرد. کارهایی که می‌کنید و چیزهایی که می‌گویید، ارزش‌هایی را نمایش می‌دهد که دوست دارید کودک شما آن‌ها را داشته باشد.

اشتباهات او را قبول کنید

اگر می‌خواهید کودک شما از شما چیزی یاد بگیرد، باید حتی در زمان‌های سخت هم عادل باشید. اگر اتفاقی مانند جر و بحث در منزل رخ داد، نگران نباشید، چنین چیزی عادی است. اما مهم این است که بعد از پایان آن چه خواهید کرد.

در مورد تشویق و ستایش مشخص‌تر باشید
زمانی کودک خود را تشویق و ستایش کنید که واقعا نسبت به کار او خوشحال هستید و تحت تاثیر قرار گرفته‌اید. دوست داریم که برای بهتر شدن حس و حال کودک، او را ستایش کنیم، اما در این روند، حس اصلی ستایش از بین خواهد رفت.

در مورد همدردی صحبت کنید
همدردی کردن در مواردی آسان است. اما باید این حس بیشتر تربیت شود. همدردی یکی از مهم‌ترین آموزش‌ها در زمینه تربیت کودک مهربان است. بین افسوس خوردن برای کسی و احترام به شرایط تفاوت بزرگی است.

مهربانی و محبت خصوصیت قهرمانان است
به او بیاموزید که مهربان بودن خصوصیتی است که قهرمانان آن را دارند. هر کودکی یک قهرمان مورد علاقه دارد. به او بگویید که او هم می‌تواند یک قهرمان باشد. نیاز نیست که همه قهرمانان با آدم‌های بد بجنگند و قدرت خارق‌العاده داشته باشند.

داوطلب شوید
سازمان‌های عام‌المنفعه و خیریه فراوانی در سرتاسر ایران وجود دارد. این سازمان‌ها به افراد مختلف سرتاسر کشور کمک می‌کنند. به دنبال یک سازمان مناسب باشید تا بتوانید شما و کودکتان با هم یک کار داوطلبانه خیریه انجام دهید.

رفتار مثبت
گاهی اوقات درگیر لحظات سخت زندگی و کار هستیم و نگاه مثبت، خوشحالی و مهربانی را فراموش می‌کنیم. اگر می‌خواهید فرزند شما شکرگذار شرایط خود باشد، باید مثبت نگاه کنید و زندگی روزانه خود را مثبت کنید. اتمسفر منزل را به نیمه پر لیوان تغییر دهید.

دعا کنید
معنویت درون آدم شکل خواهد گرفت. هر شخصی با هر دینی، خوانش‌های مختلفی از رویدادهای اطراف خود را دارد. با این حال نگاه ما به یک قدرت بالاتر، باعث می‌شود که فروتن بمانیم. گرچه نمی‌توان به صورت دقیق همه تفکرات خود را به کودک زور کنید.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>