آموزش تریکو بافی

آموزش تریکو بافی یکی از هنرهای جدید بافتنیه که تو مدت کم کلی طرفدار پیدا کرده حالا اگه شما هم دوست دارین تا این هنر قشنگ و خلاقانه رو تجربه کنین با ما همراه باشین.

آموزش تریکو بافی

لوازم مورد نیاز:

میل قلاب بافی

نخ تریکو

گام اول :

شروع هر پادری ای که با تریکو و به صورت گرد ( دایره ای ) بافته میشه معمولا با بافتن و حلقه کردن زنجیر

و یا استفاده از حلقه جادویی هست که در آموزش امروز ما از حلقه جادویی برای شروع بافت پادری استفاده میکنیم.

ابتدا کاموا تریکو رو دور 4 تا انگشتمون میپیچیم و یه حلقه ایجاد می کنیم ومقدار تقریبی 10 سانتی متر انتهای کاموا رو آزاد میزاریم. روی حلقه رو 6 عدد زنجیر میزنیم و بعد کاموایی که آزاد هست رو میکشیم تا حلقه بسته بشه.

برای اینکه انتهای کار ما باز نمونه و حلقه کاملا بسته بشه باید دوباره با یه تک زنجیر ابتدا و انتهای کار رو به هم وصل کنیم.و یک زنجیر بیرون بکشیم.

گام دوم :

یه پارچه با رنگ متفاوت رو در محل شروع کارمون قرار میدیم تا بدونیم که کجا ردیف یا دور اول کار ما تموم میشه و قراره ردیف جدید شروع شه.

حالا روی زنجیر طبق فیلم یک عدد پایه میزنیم و بافت بعدی رو یک سوراخ عقب تر وطبق فیلم آموزشی پایه میزنیم و به این بافت ادامه میدیم تا دور اول تموم شه.

گام سوم :

وقتی ردیف اول ما تموم شد نشانه رو برمیداریم و اولین پایه رو از جایی میزنیم که نشانه قرار داشت.حالا بعد از زدن پایه اول پایه دوم رو از یه ردیف و یه سوراخ عقب تر میزنیم.

درواقع پایه های بلند رو یه بار بین 2 هفت میزنیم و یه باربه مرکز 7 میزنیم.

گام چهارم :

مجددا برای شروع ردیف سوم بافت پادری با کاموای تریکو ، نشانه رو از اول کار برمیداریم. و پایه زدن رو از همین زنجیر شروع میکنیم و مثل ردیف دوم پایه دوم رو یک بار به مرکز 7 و یک بار بین دو شکل 7 مانند میزنیم.

گام پنجم :

در ردیف چهارم الگوی بافت ما کمی تغییر میکنه به این صورت که ؛ پایه اول یک درمیان زده میشه و پایه دوم به مرکز شکل 7. یعنی در واقع اولین پایه به زنجیر اول و دومین پایه به مرکز 7 زده میشه. و هنگام زدن پایه بعدی یک عدد فاصله می دیم و بعد پایه میزنیم و پایه چهارم که بلند هست رو مجددا به مرکز 7 میزنیم.

برای بافت ردیف پنجم و ششم هم باید از همین الگو پیروی کنیم.

گام ششم :

بافت دور پایانی پادری تریکو رو می تونید از روی فیلم دنبال کنید چون از الگوی مشخصی پیروی نشده ، از طرفی هم ممکن هست شما بخواید سایز بزرگ تری از این کار رو داشته باشید که در اون صورت باید متناسب با سایزتون ردیف های بیشتر یا کم تری ببافید.

امیدوارم از بافت پادری با کاموا های رنگی رنگی تریکو لذت برده باشید و مطمئنن هیچ الزامی برای بافت پادری تریکو با همین رنگ نیست و شما می تونید از رنگ های
متنوعکاموای تریکو استفاده کنید .

1 نظر برای "آموزش تریکو بافی" ارسال شده است.

پاسخ
محدثه

کجا میشه آموزش تریکو بافی رو یادگرفت ؟

پاسخ لینک نظر

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>