کاهش وزن پس از زایمان

یکی از مشکلات شایع که پس از زایمان برای مادران بوجود می آید افزایش بیش از پیش می باشد که این افزایش تا چند ماه پس از زایمان و در طول دوران شیردهی نیز ادامه دارد . اما راهکارهایی برای رهایی از این معضل وجو دارد.

کاهش وزن

۳ دلیل برای کاهش وزن پس از زایمان

مصرف بیش از حد غذاهای خوب:

تغذیه سالم، کلید موفقیت در شیردهی و همینطور کاهش وزن پس از بارداری است اما همه غذاهای خوب کالری هم دارند و مصرف بیش از حدشان باعث کند یا متوقف شدن روند کاهش وزن میشود.

فعالیت بدنی نادرست:

مادرانی که تازه زایمان کردهاند باید خیلی خوششانس باشند که وقت و انرژی کافی برای ورزش کردن پیدا کنند. معمولا به خانمهایی که زایمان طبیعی داشتهاند توصیه میشود ۶ تا ۱۰ هفته برای شروع دوباره ورزش و فعالیت بدنی صبر کنند ولی برای بازگشت دوباره به سالن ورزش حتما با پزشکتان مشورت کنید. ورزش شدید و خیلی سریع پس از زایمان میتواند عوارض جانبی برای مادر به همراه داشته باشد و در نتیجه منجر به توقف روند کاهش وزن شود.

کم آبی:

شاید خیلی احساس تشنگی نمیکنید؛ اما بهتر است تا میتوانید در طول روز آب بنوشید. نوشیدن آب هم جلوی دهیدراتاسیون بدن را میگیرد و هم مانع از پرخوری، ریزه خواری و ناخنک زدن میشود.

علاوه بر این مطالعات نشان داده که مصرف آب کافی در طول روز میتوانید متابولیسم پایه بدن را افزایش داده و باعث سوزاندن کالری بیشتری شود. خیلی از مادرها سوال میکنند که آیا ۸ لیوان آب کافی است؟

هیچ دلیل قطعی وجود ندارد، بنابراین بهتر است به جای شمارش تعداد لیوانهای آبی که در طول روز میخورید به رنگ ادرارتان توجه کنید. ادرار باید بیرنگ و بدون بو باشد، پس هر وقت احساس کردید که رنگ ادرارتان تیره شده یعنی بدنتان به آب احتیاج دارد.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>