ممنوعیت غذاهای رژیمی کودکان

ممنوعیت غذاهای رژیمی کودکان در واقع امری است جدی اگر شما از چاقی رنج می برید به این معنی نیست که کودکتان هم باید از غذاهای رژیمی استفاده کند. شاید شما نگران آینده فرزندتان و مشکلات جسمی آینده او باشید اما این نکته حائز اهمیت است که خردسالان در سنین رشد هستند و حتما باید تمام مواد غذایی مورد نیاز را دریافت کنند.

ممنوعیت غذاهای رژیمی کودکان

ممنوعیت غذاهای رژیمی کودکان امری مهم

بررسی ها حاکی از آن است که مصرف غذاها و نوشیدنی های رژیمی در کودکان می تواند منجر به چاقی آنها در دوران بزرگسالی شود. بدن از طریق طعم غذاها تشخیص می دهد که پرکالری هستند یا کم کالری.

اما اگر فقط به کودکان غذاهای رژیمی داده شود این ارتباط مغزی و تشخیص از میان می رود و آنها تبدیل به بزرگسالانی پر خور و چاق می شوند. بهتر است کودکان غذاهایی سالم و مقوی و دارای کالریهای کافی را مصرف کنند و در عین حال ورزش کنند تا دچار چاقی نشوند نه اینکه غذاهای رژیمی بخورند اما شیوه زندگی سالمی نداشته باشند.

جالب اینجاست که مصرف غذاهای رژیمی در بزرگسالان موجب پرخوری و چاقی نمی شود و علت آن نیز این است که تا سنین بلوغ بدن یاد می گیرد که کالریها را تشخیص دهد و مصرف غذاهای رژیمی اختلالی در این میان ایجاد نمی کند.

با توجه به اینکه اضافه وزن و چاقی می تواند در بزرگسالان منجر به بروز دیابت و بیماریهای قلبی شود کارشناسان به والدین توصیه می کنند که به منظور جلوگیری از این امر در کودکی به فرزندانشان غذاهای رژیمی ندهند.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>