مادران شیرده بخوانند!

یکی از نگرانی های مادران شیرده این است که آیا شیر ما برای کودک مان کافی است یانه باید بگوییم اگر نوزاد شما روال عادی زندگیش را طی می کند بله . وقتی مرتب شیر میخورد و پوشکش را خیس می کند یعنی سوخت و ساز بدنش درست کار می کند.

مادران شیرده

لزوم استراحت باکیفیت برای مادران شیرده
شک نداشته باشید نداشتن خواب کافی تأثیر منفی بر کیفیت فرآیند تولید شیر خواهد گذاشت؛ استرس را از خودتان دور کرده و کمترین توجهی به آنها نداشته باشید،‌ شاید استرس تأثیری بر فرآیند تولید شیر در بدن نداشته باشد، اما قطعا این حالت روانی به وارد شدن شیر به مجاری مخصوص سینه‌ها لطمه زده و در نتیجه نوزاد باید برای خوردن شیر تلاشی بیشتر داشته باشد پس همیشه از خود مراقبت کنید.

چه میزان آب برای مادران شیرده ضروری است؟
کم آبی به خصوص در دوران بارداری بسیار خطرناک است، اگر بدنتان کم آب باشد مقداری کمتر شیر تولید می‌کند و قطعا این چیزی نیست که شما به عنوان یک مادر تازه کار بخواهید با آن روبرو شوید؛ وقتی با نوزاد بازی می‌کنید و مشغول نگهداری از او هستید، ممکن است بدون آنکه خودتان متوجه شوید برای دقایق طولانی دچار کم آبی و تشنگی شدید شوید.

توصیه می‌شود همواره یک بطری آب در نزدیکی‌تان قرار دهید تا بدون نیاز به دور شدن از نوزاد، هرازگاهی نیاز آبی بدنتان را تأمین کنید، همچنین سعی کنید بیشتر از غذا‌هایی که آب زیادی دارند،‌استفاده کنید.

ماساژ دادن سینه‌ها به افزایش میزان شیر تولید شده در آن‌ها کمک می‌کند؛ این کار محتوای چربی شیر را بیشتر کرده و در نتیجه نوزاد شیری زیاد و باکیفیت در اختیار خواهد داشت، برای این‌کار وقتی نوزاد از یکی از سینه‌ها شیر می‌خورد، سینه دیگرتان را به آرامی ماساژ دهید.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>