طرز تهیه کوفته کباب ترکی

کوفته کباب ترکی یکی دیگر از انواع کباب های خوشمزه در ترکیه مهد کباب می باشد . برای تنوع بد نیست هرزگاهی یکی از انواع صدنوع کباب را درست کرد.

کوفته کباب ترکی

مواد لازم برای کوفته کباب ترکی
گوشت چرخ کرده گوسفندی 500 گرم
حبه سیر 2 عدد
پیاز رنده شده 3 قاشق غذاخوری
پودر زیره سبز 1 قاشق چایخوری
جعفری خرد شده 2 قاشق غذاخوری
نعنا 1 قاشق غذاخوری
نمک 1 قاشق چایخوری
فلفل قرمز 1 قاشق چایخوری
فلفل سیاه 1 قاشق چایخوری
روغن گیاهی به مقدار کافی

طرز تهیه کوفته کباب ترکی :

حبه های سیر را همراه با نمک در یک هاون بکوبید یا روی تخته آشپزخانه با استفاده از سمت صاف چاقو آنها را له کنید تا حالت خمیری پیدا کنند. سیر را در یک کاسه بزرگ با گوشت، پیاز، جعفری، زیره سبز، فلفل قرمز و فلفل سیاه به خوبی مخلوط کنید.

مواد را به ۸ قسمت مساوی تقسیم کنید و هر قسمت را به صورت یک کوفته گرد درآوردید. کوفته ها را روی سطح تختی کمی فشار دهید تا به شکل بیضی درآیند.

کوفته ها را با چهار سیخ، سیخ کنید و روی آنها روغن بمالید. سیخ ها را روی گریل قرار دهید یا تابه گریل را چند دقیقه ای روی شعله متوسط قرار دهید تا داغ شود و بعد سیخ ها را روی آن بچینید و هر سمت آنها را ۳-۴ دقیقه بپزید. از چرخاندن زود به زود سیخ ها خود داری کنید زیرا باعث می شود مواد به تابه بچسبند.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>