طرز تهیه کوفته بلغاری

یک غذای خوشمزه و بسیار آسان برای کدبانوهایی که همیشه به دنبال درست کردن غذاهای جدید و چشیدن طعم های مختلف می باشند با ما با طرز تهیه کوفته بلغاری همراه باشید.

کوفته بلغاری

مواد لازم برای کوفته بلغاری:
گوشت چرخ کرده : 250 گرم
سیر : 2 تا 3 حبه رنده شده
تلخون و مرزه : در صورت تازه بودن بک لیوان . اگر خشک بود یک قاشق غذاخوری پر
فلفل دلمه ای یک عدد بزرگ
سیب زمینی : یک عدد بزرگ که به صورت نگینی خرد شده
نمک و فلفل و زردچوبه و آبغوره به میزان لازم
رب یک قاشق غذاخوری
( این غذا عطر و طعم خوبی دارد )

طرز تهیه کوفته بلغاری :
گوشت و سیر و مرزه و ترخون و نمک و فلفل و زردچوبه را با هم مخلوط میکنیم و ورز میدهیم و به اندازه یک گردو مواد را گلوله ای میکنیم. پیاز را سرخ میکنیم و به آن زردچوبه و فلفل اضافه می کنیم و بعد گوجه خرد شده و فلفل دلمه ای خرد شده را به آن اضافه کرده و درب ظرف را میبندیم و صبر می کنیم تا گوجه ها نیم پز شود .

بعد گلوله های آماده شده را اضافه میکنیم و باز هم در ظرف را میبندیم و صبر میکنیم تا کوفته های گوشتی کمی به اصطلاح خودش را بگیرد سپس رب را در یک لیوان آب جوش حل کرده و نمک میزنیم و به مواد اضافه میکنیم و با حرارت ملایم میگذاریم بپزد و در آخر کمی آبغوره به آن اضافه میکنیم. ( در صورت تمایل )

هنگام خوردن سیب زمینی سرخ شده را نیز به آن اضافه میکنیم .

بنابر سلیقه خود میتوانید این غذا را مانند خورش ها با برنج خورد و یا با نان سرو کرد و برای آن دسته از عزیزانی که به رژیم غلات پایبندند بدون برنج و نان خورد.

امیدوارم که این غذای بسیار خوشمزه را برای اعضای خانواده خود درست کنید و از خوردن کوفته بلغاری لذت ببرید.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>