طرز تهیه کشک بادمجان مجلسی

یکی از مناسبترین پیش غذاها برای مهمانی ها و یا دور همی های دوستانه کشک بادمجان است . که می تواند با تغییر کمی زینت بخش سفره شما باشد با ما با طرز تهیه کشک بادمجان مجلسی همراه باشید.

کشک بادمجان مجلسی

مواد لازم کشک بادمجان مجلسی:

مناسب برای ۶ نفر

بادمجان ۶ عدد متوسط
سیر ۴ حبه
پیاز ۲ عدد
کشک ۴ قاشق غذاخوری
مغز گردو خرد شده ۳ قاشق غذاخوری
نعناع خشک ۲ قاشق غذاخوری
روغن مایع به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
عصاره گوشت بره الیت ۱ عدد
زردچوبه به مقدار لازم


طرز تهیه کشک بادمجان مجلسی:


برای درست کردن کشک بادمجان مناسب برای ۶ نفر باید به ازای هر یک نفر یک عدد بادمجان سرخ شده در نظر بگیرید، البته این عدد برای زمانی مورد استفاده قرار میگیرد که کشک بادمجان شما به عنوان غذای اصلی انتخاب شده باشد.

ابتدا باید بادمجان ها را پوست گرفته و داخل یک سبد قرار دهید و مقداری نمک روی آنها بریزید و اجازه دهید تا تلخی بادمجان بیرون آید.
سپس بادمجان را آب گرفته، خشک کنید، سرخ کنید و به قطعات ریزتر تقسیم کنید.
۲ عدد پیاز را خرد کرده و آنها را سرخ کنید.
سیر را نیز به خوبی خرد کرده و سرخ کنید.
حالا سیر، پیاز داغ، نعناع داغ را به همراه بادمجان در یک ماهیتابه ریخته و سپس مقداری آب جوش (در حد یک لیوان) روی آن بریزید و اجازه دهید تا بادمجان ها اندکی له شوند و کاملا بپزند.
زمانیکه آب اضافی تبخیر شد ادویه به همراه عصاره گوشت را به بادمجان اضافه کرده و برای مدت زمان کمی تفت دهید.
حالا گردو را به همراه کشک رقیق شده به مواد اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید.
درب ماهیتابه را ببندید و برای چند دقیقه اجازه دهید تا کشک کاملا با مواد بپزد. (در این بین باید حواستان به کشک بادمجان باشد و مدام آن را هم بزنید)
اگر تمایل داشته باشید تا کشک بادمجان مجلسی خود را به شکل پیش غذا و فینگرفود بر سر میز بیاورید، می توانید از نان تست و قالب استفاده کنید، به این شکل که نان تست را قالب زده و داخل آن را با کشک بادمجان پر کنید، سپس تکه ای دیگر از نان بر روی آن قرار داده و روی نان را با کشک تزیین کنید. برای این منظور می توانید از قالب های آماده تارت نیز استفاده کنید.

نکته


اگر بخواهید کشک بادمجان رژیمی و کم روغن در اختیار داشته باشید بهتر است به جای سرخ کردن بادمجان آنها را آب پز و یا در فر و بدون پوست کبابی کنید.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>