طرز تهیه چیکن استراگانف

چیکن استراگانف یک غذای روسی است همانند بیف استراگانف و تقریبا تمام مواد استفاده شده در این دو غذا یکسان می باشد و تنها تفاوت آن ها چیکن می باشد.

چیکن استراگانف

مواد لازم برای چیکن استراگانف
سینه مرغ 1 عدد
قارچ 1 پیمانه
آرد 2 قاشق غذاخوری
شیر 1 پیمانه
پیاز 1 عدد
روغن به میزان لازم
کره 30 گرم
خامه 3 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل و ادویه کاری به میزان لازم

طرز تهیه چیکن استراگانف

ابتدا سینه های مرغ را به صورت نازک خرد نمایید. پیاز ها را هم پوست بگیرید و نگینی و یا خلالی خرد کنید.پیاز ها را با مقداری روغن درون ماهیتابه بریزید و تفت دهید. بعد از این که کمی طلایی شدند مرغ ها را اضافه کنید. برای ادویه چیکن استراگانف ؛ نمک و فلفل، ادویه کاری و یا هر ادویه دلخواهی بریزید باهم مخلوط کنید وتفت دهید تا رنگ مرغ ها تغییر کند.

قارچ ها را خرد نموده و در ماهیتابه ای مجزا سرخ کنید تا آبشان کشیده شود. سپس به مرغ ها اضافه کنید و مجددا کمی تفت دهید.

قابلمه ای را روی حرارت بگذارید و در آن شیر را گرم کنید. در قابلمه ای دیگر کره را بریزید و روی حرارت بگذارید تا کره ذوب شود. سپس کم کم آرد را به کره اضافه کنید و خوب هم بزنید تا گلوله نشود.وقتی آرد به طور کامل در کره حل شد؛ شیر گرم را به آرامی به آن اضافه کنید و هم بزنید. شیر گرم باعث می شود آرد گلوله نشود.

مخلوط شیر و آرد را به مرغ ها اضافه کنید. به مدت 5 دقیقه اجازه دهید تمام مواد با هم بجوشند. خامه را بهم بزنید تا یکدست شود. سپس به مرغ ها اضافه کنید و مرغ ها را از روی حرارت بردارید. چون حرارت باعث می شود خامه ببرد.چیکن استروگانوف را در ظرف بکشید و بهمراه نان و برنج سرو نمایید. البته چیکن استراگانف با پاستا و همچنین سیب زمینی سرخ شده نیز سرو میشود.

نکته ها :
برای تزیین چیکن استراگانف میتوانید از گوجه فرنگی، سیب زمینی خلالی و یا سبزی معطر استفاده کنید.

در تهیه چیکن استراگانف بدون خامه میتوانید صرفا از نیم پیمانه شیر بیشتر استفاده کنید. اما برخی چیکن استراگانف با سس مایونز تهیه میکنند یعنی در این روش به همان میزان خامه از سس مایونز استفاده میشود. همچنین برای تهیه چیکن استراگانف بدون شیر هم میتوان خامه بیشتری جایگزین نمود.

در این غذا در صورت تمایل میتوانید از یک حبه سیر نیز استفاده کنید و آن را همراه با پیاز ها تفت دهید.

همچنین طبق ذائقه خودتان و برای طعم دهی بیشتر؛ میتوانید دو قاشق غذا خوری سرکه انگور در سس مایونز بریزید.

برخی در تهیه چیکن استراگانف، از عصاره مرغ استفاده میکنند که در این صورت چون خود عصاره مرغ نمک دارد؛ شما باید نمک کمتری به غذا اضافه کنید و حتما کمی از غذا را بچشید تا مطابق میلتان نمک غذا را تنظیم کنید.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>