طرز تهیه پلو مخلوط نخود و ذرت

یک غذای گیاهی و دریایی کاملا سالم که پیشنهاد خوبی برای یک وعده غذای رژیمی و کامل است پس با ما با طرز تهیه پلومخلوط نخود و ذرت با ماهی همراه باشید.

زمان آماده سازی 20 دقیقه – زمان پخت 60 دقیقه – برای4 نفر

پلو نخود و ذرت با ماهی


مواد لازم برای پلو مخلوط نخود و ذرت با ماهی
برنج 3 لیوان
نخود فرنگی 1 لیوان
ذرت 1/2 لیوان
پیاز 1 عدد
سیر 1 حبه
ماهی قزل آلا 2 عدد
سس مایونز 1/3 لیوان
شکر 1/8 قاشق غذاخوری
لیمو ترش مقدار لازم

طرز تهیه پلو مخلوط نخود و ذرت با ماهی :

برنج ، چند لیوان اب و کمی نمک را داخل قابلمه بریزید. قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و پس از اینکه برنج جوشید با اب سرد ابکشی کنید ( برنج را زمانی آبکشی کنید که وقتی دانه برنج را میان دو انگشت میفشارید اطراف برنج نرم و مغز آن کمی خام باشد ).

پیاز و سیر را ریز خرد کنید و با کمی روغن تفت دهید تا نرم شود. سپس نخود فرنگی پخته ، ذرت پخته ، نمک و فلفل را اضافه و مخلوط کنید. داخل قابلمه کمی روغن بریزید ، ته دیگ دلخواه را قرار دهید سپس لایه لایه با برنج آبکشی شده و مواد تفت خورده قابلمه را پر کنید ، حرارت را زیاد کنید و پس از 2 دقیقه چند قاشق روغن و نصف لیوان اب جوش روی برنج بدهید. حرارت را ملایم کنید و در قابلمه را ببندید تا برنج دم بکشید.

ماهی را فیله کنید. ماهی را به پشت روی سینی فر که چرب کرده اید قرار دهید ( از کاغذ روغنی هم میتوانید استفاده کنید ). سس مایونز را با شکر و کمی نمک و فلفل مخلوط کنید و با قاشق روی گوشت ماهی بمالید. لیموترش را به صورت حلقه های باریک برش بزنید و روی ماهی قرار دهید.

سینی را داخل فر با دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت 20 – 30 دقیقه قرار دهید تا ماهی کباب شود. سپس ماهی را همراه با برنج مخلوط سرو کنید ( میتوانید 2 دقیقه بالای فر را روشن کنید تا روی ماهی طلایی شود ).

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>