طرز تهیه ماهی سالمون با سالاد نودل

ماهی سالمون با سالاد نودل یکی از غذاهای دریایی لذیذ شرقی است که با مواد خاصی تهیه میشود و به همین دلیل هم بسیار سالم و مقوی و کاملاً رژیمی است.

ماهی سالمون با سالاد نودل
زمان آماده سازی 30 دقیقه – زمان پخت 15 – دقیقه برای 4 نفر

ماهی سالمون با سالاد نودل

مواد لازم برای ماهی سالمون با سالاد نودل
روغن هسته انگور 2 قاشق غذاخوری
فیله سالمون 100 گرمی 4 عدد
عسل 2 قاشق غذاخوری
سس سویا 2 قاشق غذاخوری
آبلیمو 1 قاشق غذاخوری
سرکه برنج 1 قاشق غذاخوری
پودر زنجبیل 1/2 قاشق چایخوری
پودر سیر 1/2 قاشق چایخوری
فلفل قرمز 1/2 قاشق چایخوری
برای تهیه سالاد نودل:
نودل برنج 200 گرم
فلفل دلمه ای زرد خرد شده 1 عدد
نخود فرنگی با غلاف خرد شده 1 پیمانه
خیار خرد شده 1 پیمانه
پیازچه حلقه شده 1/2 پیمانه


سس کنجد ماهی سالمون با سالاد نودل :
سرکه برنج 4 و 1/2 قاشق غذاخوری
روغن کنجد 3 قاشق غذاخوری
گشنیز خرد شده 1 قاشق غذاخوری
عسل 2 قاشق چایخوری
آبلیمو 2 قاشق چایخوری
پودر سیر 1/2 قاشق چایخوری
پودر زنجبیل 1/2 قاشق چایخوری
کنجد برای تزیین به مقدار کافی

طرز تهیه ماهی سالمون با سالاد نودل:

2 قاشق عسل برتر، سس سویا، 1 قاشق آبلیمو، 1 قاشق سرکه برنج، نصف قاشق چایخوری پودر سیر، نصف قاشق چایخوری زنجبیل برتر، پودر سیر و فلفل قرمز را در کاسه کوچکی بریزید و با هم مخلوط کنید.

فیله ماهی سالمون را داخل یک کیسه زیپدار بزرگ قرار دهید. سس آماده شده در مرحله قبل را هم به آن اضافه کنید. زیپ کیسه را ببندید و آن را یک ربع ساعت تا 20 دقیقه در یخچال قرار دهید تا ماهی طعمدار شود.

در کاسه کوچکی، مواد لازم برای سس کنجد یعنی سرکه برنج، روغن کنجد، عسل، آبلیمو، پودر سیر و زنجبیل را بریزید و هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.

برای تهیه سالاد نودل، یک قابلمه آب را روی شعله بگذارید تا بجوشد. سپس نودل برنج را به آن اضافه کنید و بلافاصله با آب سرد آبکش کنید. نودل را در کاسه بزرگی بریزید. فلفل دلمه ای و خیار را به صورت رشته ای خرد کنید و به آن اضافه نمایید. نخود فرنگی و یازچه را نیز به صورت حلقه ای خرد کنید و داخل کاسه بریزید. سس کنجد را روی سالاد بریزید و مواد را زیر و رو کنید تا همه آنها به سس آغشته شوند.

ماهی سالمون را از یخچال خارج کنید. تابه نچسبی را روی شعله بگذارید تا داغ شود. کف تابه را با 3 قاشق روغن هسته انگور چرب کنید. فیله ها را از سمت گوشتی در تابه قرار دهید و 4-5 دقیقه سرخ کنید. سپس آنها را برگردانید به طوری که پوست آنها با کف تابه تماس داشته باشد. 4-5 دقیقه دیگر به سرخ کردن ادامه دهید. فیله ماهی سالمون را روی سالاد نودل قرار دهید و آن را با کنجد برتر تزیین کنید.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>