طرز تهیه ماهی با سس پیاز

یک غذای شگفت انگیز با یک سس بی نظیر که حتما یاد و خاطره خوردن این غذا با شما تا مدتها باقی می ماند پس با ما با طرز تهیه ماهی با سس پیاز همراه باشید.

ماهی با سس پیاز

مواد لازم برای ماهی با سس پیاز:

فیله ماهی: ۴ عدد
پیازچه (خرد شده): ۱۰۰ گرم
پودر سیر: ۱ ق. چ. آب لیمو ترش: ۱ ق. س. روغن مایع، نمک و فلفل: به میزان لازم
پیاز قرمز (خلالی خرد شده): ۲ عدد
گوجه گیلاسی (خرد شده): ۶ عدد
استاک ماهی: ۱۵۰ میلی لیتر
سرکه قرمز: ۲ ق. س. شکر: ۲ ق. س. آرد ذرت: ۱ ق. س. آب لیموترش: ۱ تا ۲ ق. س. آب: ۲ ق. س. نمک و فلفل: به میزان لازم
روغن مایع: ۲ ق. س.


طرز تهیه ماهی با سس پیاز:
نمک، فلفل، پودر سیر و آب لیموترش را داخل کاسه‌ای ریخته و مخلوط کنید. سپس فیله ماهی را درون آن قرار داده و به مدت ۳۰ دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا مزه دار شود.

تابه نسوزی را روی حرارت قرار داده، سپس روغن را درون تابه گرم کنید و ماهی را داخل آن سرخ کنید. برای تهیه سس؛ پیاز را درون کاسه‌ای ریخته و آب لیموترش را به آن اضافه و مخلوط کنید. درون تابه‌ای روغن را گرم کرده، سپس مخلوط پیاز و گوجه گیلاسی را داخل آن ریخته و به مدت ۴ دقیقه تفت دهید.

بعد سرکه و شکر را به آن افزوده و ۲ دقیقه دیگر تفت دهید. سپس استاک ماهی، نمک و فلفل را به آن اضافه کنید و با حرارت ملایم حدود ۹ دقیقه بپزید. بعد آرد ذرت را با آّرد مخلوط کرده و به سس اضافه کنید و بگذارید تا روی حرارت غلیظ شود. سپس از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید.

برای مراحل پخت این غذای مقوی ابتدا ماهی سرخ شده را با سس پیاز، فلفل و پیازچه (قسمت سبز) تزیین و سرو کنید. برای تهیه استاک ماهی استخوان و پوست ماهی را همراه با ۱ حبه سیر، ۱ عدد پیاز و برگ بو درون قابلمه‌ای حاوی ۲ پیمانه آب ریخته و بگذارید تا بپزد. (بعد از ۲۰ دقیقه دوسوم پیمانه آب باقی خواهدماند). سپس آن را از صافی رد کرده و استفاده کنید.

امیدوارم از تهیه ماهی با سس پیاز لذت ببرید.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>