طرز تهیه سیر قلیه گیلانی اصل

یکی از خوشمزه ترین غذاهای گیلان که فقط کافیه یکبار اون رو بچشید تا برای همیشه طرفدار پروپاقرص اون بشین پس با ما با طرز تهیه سیر قلیه گیلانی اصل همراه باشید.

مواد لازم سیر قلیه گیلانی اصل:

برگ سیر تازه 200 گرم

سینه مرغ تکه شده 300 گرم

پیاز یک عدد بزرگ

تخم مرغ 3 تا 4 عدد

آبغوره به اندازه دلخواه

نمک فلفل زرد چوبه به مقدار لازم

طرز تهیه سیر قلیه گیلانی اصل:

برای تهیه این غذای گیلانی سیر قلیه گیلانی اصل می تونید از مرغ آبپز یا مرغ سرخ شده استفاده کنید .

ابتدا تکه های مرغ رو درون روغن با کمی زرد چوبه و نمک سرخ کنید . پیازها را نگینی ریز خرد کرده و درون قابلمه بریزید و مرغ ها را بعد از اینکه خوب سرخ شدند به پیاز خام اضافه کنید و به اندازه دو استکان آب بریزید و اجازه بدبد تا بجوش بیاد.

برگ سیر رو می تونید هم با چاقو و البته بهتره با قیچی تمیز ریز خرد کرده و در کمی روغن تفت بدبد فقط مراقب باشید که برگ سیر نسوزه چون خیلی لطیفه و زیاد سرخ کردن اون اصلا طعم خوبی به قلیه شما نمیده. بعد از اینکه به اندازه کافی سرخ شد تخم مرغ ها را شکسته و به اون اضافه کنید و بعد از یک دقیقه هم بزنید تا خوب باهم مخلوط شن .

حالا مخلوط سیر و تخم مرغ سرخ شده را به مرغ در حال پخت اضافه می کنیم و اجازه میدیم بیست دقیقه با هم بجوشن تا طعم سیر بخورد مرغ بره و در آخر به دلخواه میتونید کمی آبغوره اضافه کنید که بستگی به ذائقه شما داره.

نوش جان

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>